repertuar

wczoraj
dzisiaj
jutro
PWŚCPSN
loading

dzisiaj

 
0
strona główna
Dziwolągi, reż. Tod Browning

 

Program ramowy, literatura i sylabus

 Literatura podstawowa:

  1. Jacek Flig, Chiny, Tajwan, Hongkong: trzy spóźnione fale [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019 (tu rozdział o Hongkongu, od s. 724).
  2. Andrzej Gwóźdź, Ewa Fiuk, Zanim runął mur i potem: kinematografie niemieckie czasów przełomu [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019, s. 935–983.
  3. Roman Husarski, Marka „Korea”. Geneza południowokoreańskiego soft power, „Ekrany” 2021, nr 3.
  4. Sebastian Jagielski, Kino polskie w czasach transformacji [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019, s. 985–1037.
  5. Magdalena Kempna-Pieniążek, Między Sundance a Hollywood: kino amerykańskie epoki Clintona [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019, s. 161–226.
  6. Michał Kucharczyk, Elżbieta Wiącek, Kino irańskie we władzy ajatollahów [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019, s. 641–692.
  7. Tadeusz Lubelski, Kino francuskie: odpoczynek wojownika? [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019 (tu podrozdział Kino nowej wizualności, s. 270–284).
  8. Bolesław Racięski, Argentyna, Meksyk, Brazylia oraz pozostałe kinematografie latynoamerykańskie, [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019, s. 605–640.
  9. Rafał Syska, Grecja [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 4. Kino końca wieku, Kraków 2019, s. 1189–1204.
  10. Rafał Syska, Neomodernizm filmowy, Kraków 2014. Obowiązują rozdziały: 5, 6, 7, 8 i 10.
  11. Barbara Szczekała, Mind-game films. Gry z narracją i widzem, Łódź 2018, s. 11–56.
  12. Tomasz Żaglewski, Kinowe uniwersum superbohaterów. Analiza współczesnego filmu komiksowego, Warszawa 2017 (tu rozdział 2 Części większego uniwersum – o znaczeniu i charakterystyce komiksowo-filmowych wszechświatów).

Literatura uzupełniająca:

  1. David Bordwell, Planet Hong Kong: Popular Cinema and the Art of Entertainment, Cambridge 2000.
  2. Aleksandra Drzał-Sierocka, Luc Besson. Uśmiechnięta twarz filmowego postmodernizmu, Warszawa 2012.
  3. Paulina Kwiatkowska, Kuba Mikruda (red.), Nie chcę spać sam. Kino Tsai Ming-Lianga, Kraków 2009.
  4.  Jagoda Murczyńska (red.), Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej, Warszawa 2016.
  5. Jagoda Murczyńska (red.), Made in Hong Kong. Kino czasu przemian, Gdańsk 2019.
  6. Jacek Ostaszewski, Historia narracji filmowej, Kraków 2018 (tu zwłaszcza rozdział: Narracje kina postmodernistycznego).
  7. Michał Piepiórka, Rockefellerowie i Marks nad Warszawą. Polskie filmy fabularne wobec transformacji gospodarczej, Wrocław 2019.
  8. Andrzej Pitrus, Porzucone znaczenia. Autorzy amerykańskiego kina niezależnego przełomu wieków, Kraków 2010.
  9. Andrzej Pitrus, Tatuaż po pijanemu: mumblecore, „Kwartalnik Filmowy” 2011, nr 75/76.
  10. Rafał Syska, Smart Cinema. Mądre kino z indie świata, „Kwartalnik Filmowy” 2016, nr 93/94.
  11. Lisa Tyler, City on Fire: Hong Kong Cinema, Nowy Jork 1999.

aktualności

Polub nas

Bądź na bieżąco, dołącz do newslettera!