Złota era Hollywood
dr Małgorzata Kozubek
Obywatel Kane (Citizen Kane) reż.Orson Welles, USA 1941, 119’
Amerykański film kryminalny i gangsterski lat 30
dr Robert Dudziński
Człowiek z blizną (Scarface) reż. Howard Hawks, USA 1932, 94’
Filmowy noir i neonoir
mgr Stanisław Abramik
Blade Runner 2049 reż. Denis Villeneuve, USA, Wielka Brytania, Kanada, Hiszpania 2017, 164’
Erotyzm w kinie przedkodeksowym
prof. Arkadiusz Lewicki
Złote sidła (Trouble in Paradise) reż. Ernst Lubitsch, USA 1932, 83’
Nowy neorealizm
mgr Diana Dąbrowska
Dwa dni, jedna noc (Deux jours, une nuit) reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, Belgia, Francja, Włochy 2014, 95’
Nowa Fala
mgr Piotr Czerkawski
Nowa Fala (Nouvelle Vague) reż. Richard Linklater, Francja, USA 2025, 105’
Czechosłowacka Nowa Fala
dr Marta Maciejewska
Palacz zwłok (Spalovač mrtvol) reż. Juraj Herz, Czechosłowacja 1969, 95’
Japońska Nowa Fala
dr Dawid Głownia
Tytuł filmu ilustrującego wykład zostanie podany wkrótce
Australijska Nowa Fala
mgr Adam Kruk
Piknik pod Wiszącą Skałą (Picnic at Hanging Rock), reż. Peter Weir, Australia 1975, 115’
Filmowy modernizm i neomodernizm
prof. Rafał Syska
Powiększenie (Blow-up) reż. Michelangelo Antonioni, Wielka Brytania, Włochy, USA 1966, 111’
Latynoamerykańska koncepcja trzeciego kina
dr Bolesław Racięski
Bóg i diabeł w krainie słońca (Deus e o Diabo na Terra do Sol) reż. Glauber Rocha, Brazylia 1964, 118’
Przemiany kina gatunkowego
dr Kaja Klimek
Grzesznicy (Sinners) reż. Ryan Coogler, USA 2025, 137’
Odmiany dokumentalizmu
dr Paweł Biliński
To nie jest film (In film nist) reż. Jafar Panahi, Mojtaba Mirtahmasb, Iran 2011, 75’
Egzamin