Jest rok 1945. Cały świat żyje rozpoczynającym się w niemieckiej Norymberdze procesem nazistowskich zbrodniarzy wojennych. Prokurator Robert H. Jackson, który jest głównym oskarżycielem z ramienia Stanów Zjednoczonych ma świadomość jak trudnego podjął się zadania. Wie, że główny oskarżony Hermann Göring jest człowiekiem nie tylko bezlitosnym, ale także błyskotliwie inteligentnym, więc uzyskanie jego obciążających zeznań to zadanie ekstremalnie trudne. Nowy film Jamesa Vanderbilta to starcie dwóch umysłów, które z czasem zaczyna przypominać partię szachów rozgrywaną w cieniu historii. (Norymberga)
Scarlett Johansson debiutuje filmem, który traktuje pamięć jak kruchy materiał: łatwy do przetworzenia, ale trudny do udźwignięcia. Eleanor Morgenstein, grana z ciepłą ironią i subtelnością przez June Squibb, przyjeżdża do Nowego Jorku, by zbliżyć się do rodziny, a zamiast tego odkrywa, że w tym świecie łatwo stać się niewidzialną. Jej opowieść, wypowiedziana przypadkiem i trochę dla nabrania odwagi, zaczyna żyć własnym życiem: najpierw pociesza, potem przyciąga, w końcu komplikuje. W relacji z młodą studentką dziennikarstwa Nina przyjaźń staje się areną projekcji i potrzeb, a prawda okazuje się mniej oczywista, niż sugeruje pierwsze słowo. Eleonor wspaniała balansuje między humorem a melancholią, przynosząc opowieść o tym, jak historie mogą nas ocalić – i jak mogą nas zdradzić. (Eleonor wspaniała)
Przed nauczycielem szkoły podstawowej Michele Cortese zdaje się otwierać nowe życie. Po 35 latach nauczania w miejskiej dżungli, przeprowadza się ze stolicy Włoch do odległej sielskiej wioski Rupe w Parku Narodowym Abruzji. Przydział do pracy w Instytucie im. Cesidio Gentile jest spełnieniem jego marzeń. Kiedy wszystko wydaje się iść w dobrym kierunku, nadchodzi niespodziewana wiadomość, że szkoła zostanie zamknięta w czerwcu z powodu braku zapisów. Rozpoczyna się wyścig z czasem, a pomysł na ocalenie szkoły wydaje się być mocno kontrowersyjny… Film wyreżyserowany przez Riccarda Milaniego uznany został przez włoskich krytyków za komedię roku. Lekki, zabawny ton łączy się tu z dużym szacunkiem dla instytucji edukacyjnych i nauczycieli, odpowiedzialnych za to, by wychowywać kolejne pokolenia. (W innym świecie)
Poruszająca, brutalnie prawdziwa, lecz niepozbawiona czułości, historia walki o marzenia, rodzinę i miłość, autorstwa jednego z najciekawszych polskich reżyserów – Macieja Sobieszczańskiego (Zgoda, Performer). Brat to opowieść o kruchej kobiecie, która musi znaleźć w sobie siłę, by przeprowadzić synów przez trudny czas dojrzewania bez ojca, ocalić ich niewinność i dać sobie szansę na osobiste szczęście. W filmie występują Agnieszka Grochowska, Julian Świeżewski, Tomasz Schuchardt i Jacek Braciak, a po raz pierwszy na ekranie pojawiają się zjawiskowi Filip Wiłkomirski i Tytus Szymczuk. (Brat)
Film, nad którego wwarstwą wizualną czuwali twórcy odpowiedzialni za takie międzynarodowe hity jak Mała Syrenka i Strażnicy Galaktyki. Volume 3, miał premierę podczas Katalońskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Sitges w 2024 roku i był nominowany do hiszpańskich nagród filmowych Goya. Sama historia jest zaskakująco prosta i intrygująca jednocześnie, a to wszystko za sprawą Świętego Mikołaja, któremu wydaje się, że stał się superbohaterem i przez to narobi sobie więcej kłopotów niż dostrzec można gwiazdek na niebie. (Mikołaj i ekipa)
W przytulnym domu za miastem mysia rodzina szykuje się do Bożego Narodzenia, lecz ich spokój burzy nagłe pojawienie się ludzi z dekoracjami wielkimi jak cały myszy świat. Zaczyna się zabawna świąteczna przepychanka: migoczące światełka, drobne psoty i chroboty zza ścian tworzą pełną uroku bitwę o dom. To lekka, ciepła opowieść o rodzinie, sprycie i świętach, które – choć czasem wymykają się spod kontroli – potrafią zbliżać bardziej, niż się wydaje. (Mysz-masz na Święta)