Trzecia odsłona serii Teściowie przenosi nas do prowincjonalnego ośrodka wypoczynkowego, gdzie tym razem zamiast weselnych toastów czekają chrzciny. Wanda i Tadeusz podejmują gości, wśród których są Małgorzata z przyjaciółką Grażyną oraz Andrzej, były mąż, który przylatuje z Australii z nowym towarzystwem. W ciasnej przestrzeni rodzinnych obowiązków i drobnych animozji szybko pojawiają się spięcia, a sytuację dodatkowo komplikuje interwencja miejscowej policji. Jakub Michalczuk konsekwentnie rozwija serię, wprowadzając do niej nowe tonacje komediowe i sprawdzając, jak znane postacie odnajdują się w kolejnej odsłonie rodzinnego chaosu. (Teściowie 3)
W One to one: John i Yoko wchodzimy w sam środek epoki, gdy Nowy Jork stawał się dla Lennona i Ono laboratorium artystycznym i politycznym. Kevin Macdonald i Sam Rice-Edwards korzystają z archiwów prywatnych i państwowych, odsłaniając materiały, które długo pozostawały poza obiegiem: nagrania FBI, filmy domowe, fotografie, zapisy rozmów. Kamera rekonstruuje codzienność w Greenwich Village, gdzie duet otaczał się postaciami kontrkultury testując granice sztuki i aktywizmu. Ważnym punktem pozostaje remaster koncertu z Madison Square Garden z 1972 roku, który spina całość opowieści o momencie, gdy muzyka, polityka i performans przenikały się w miejskim pejzażu. (One to one: John i Yoko)
Kolejna kontynuacja telewizyjno-kinowej sagi, ale w odróżnieniu od Teściów tutaj dostajemy jej finałową odsłonę – Downton Abbey. Wielki finał domyka historię rodu Granthamów i ich otoczenia. Simon Curtis prowadzi scenariusz Juliana Fellowesa z wyczuciem rytmu: od wnętrz Highclere, które znów otwierają się przed nami w pełnej obsadzie, po skomplikowane relacje utopione dodatkowo w arystokrackiej hierarchii. Na ekranie pojawia się Paul Giamatti jako Harold Levinson, brat Cory, a Dominic West powraca do roli Guya Dextera. (Downton Abbey. Wielki finał)
Skarpetki nie znoszą nudy i tym razem zabierają nas w podróż, w której ich marzenia spełniają się szybciej niż zdążymy je nazwać, bowiem z szuflady trafiają na wielkie sceny, sportowe stadiony i filmowe plany. W drugiej części cyklu opartego na książkach Justyny Bednarek i Daniela de Latoura animacja Elżbiety Wąsik i Janusza Martyna stawia na tempo, humor i pomysłowość, dzięki czemu mali widzowie dostają zestaw historii pełnych energii i zaskoczeń. A że pierwsza odsłona przyjęła się u nas znakomicie, z tym większą przyjemnością zapraszamy na kolejne przygody, które z pewnością szybko znajdą swoich fanów. (Niesamowite przygody skarpetek 2: Skarpetki górą!)
Niektórzy mówią, że to po prostu klasyk, inni twierdzą, że żaden film nie uchwycił lepiej momentu, w którym kino staje się czymś więcej niż rozrywką. I choć od premiery upłynęło już 36 lat, Cinema Paradiso wciąż pozostaje najczulszym listem miłosnym do kina zapisanym na taśmie filmowej. Dziś dzieło Giuseppe Tornatore powraca na srebrny ekran, tam gdzie jego należyte miejsce i ponownie zachwyca opowieścią o pasji, dorastaniu i rozliczeniu z przeszłością. (Cinema Paradiso)