Środkowa część trylogii kina drogi Wima Wendersa, w skład której wchodzą ponadto Alicja w miastach i Z biegiem czasu. Protagonista, niedojrzały jak na swój wiek i niepoprawnie egotyczny pisarz, wyrusza w podróż, aby zrozumieć świat, przeżyć coś znaczącego i znaleźć natchnienie. Po drodze spotyka podobnych sobie artystów - akrobatkę, muzyka, aktorkę i poetę - z którymi przeżywa mniejsze lub większe przygody, odbywa długie spacery i prowadzi rozmowy na temat sztuki oraz polityki. Wciąż nie może jednak znaleźć tego, czego szuka. Tłem dla tej przypowieści są Niemcy, które wydają się w tym samym stopniu piękne, co ponure. Ojczyzna romantyków i nazistów. Kraj, gdzie - jak mówi jeden z bohaterów - samotność jest bardziej ukrywana i przy tym bardziej bolesna niż w jakimkolwiek innym miejscu na Ziemi.
Piotr Mirski
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel