Druga połowa XVII wieku, Salem, miejsce, gdzie wszelkie przejawy moralnej zgnilizny są bezwzględnie piętnowane. Hester Prynne nosi wyszytą na piersi szkarłatną literę, ponieważ jest cudzołożnicą. Nietrudno było to stwierdzić – bohaterka urodziła córkę pod nieobecność męża, który prawdopodobnie nie przeżył podróży statkiem. Mimo nacisku lokalnych autorytetów nie chce ujawnić, kto był jej wspólnikiem w zbrodni; podczas publicznych spektakli gróźb i upokorzenia pozostaje niezłomna niczym męczennica. Niespodziewanie do miasta przybywa incognito jej małżonek, który również bardzo chce poznać nazwisko winowajcy. Ten wczesny film Wima Wendersa stanowi adaptację powieści Nathaniela Hawthorne'a. Tragiczna historia zostaje tu opowiedziana za pomocą subtelnych środków i w nienachalnie melancholijnej tonacji.
Piotr Mirski
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel