repertuar

wczoraj
dzisiaj
jutro
PWŚCPSN
loading

dzisiaj

 
0
strona główna
Jedna bitwa po drugiej, reż. Paul Thomas Anderson
Aktualności

Premiery tygodnia

26 wrz

Od piątku na naszych ekranach: 

Paul Thomas Anderson wraca z monumentalnym filmem, który rozwija motywy znane z jego wcześniejszych dzieł, a jednocześnie wyznacza nowy kierunek. Grupa dawnych rewolucjonistów spotyka się po latach, by zmierzyć się z powracającym wrogiem i uratować córkę jednego z towarzyszy, a historia nabiera wymiaru epickiej opowieści o pamięci, lojalności i rozliczeniu z przeszłością. Leonardo DiCaprio w głównej roli tworzy kreację pełną intensywności i melancholii, balansując między desperacją ojca a ciężarem rewolucyjnego etosu. Film, inspirowany prozą Thomasa Pynchona, łączy thriller polityczny z dramatem psychologicznym, rozwija się z precyzją, która krytykom przypomniała najlepsze momenty Aż poleje się krew i Nici widmo. Pierwsze recenzje są entuzjastyczne: The Guardian podkreśla jego brawurowe napięcie i rozmach, dzięki którym Anderson potwierdza swoją pozycję jednego z najwybitniejszych autorów współczesnego kina. (Jedna bitwa po drugiej)

Władysław Pasikowski i Bogusław Linda wracają do współpracy po latach, a ich najnowszy projekt to thriller inspirowany jedną z najbardziej tajemniczych operacji XX wieku. Rok 1981, Kreml wydaje rozkaz: zlikwidować Jana Pawła II. Konstanty „Bruno” Brusicki, były snajper i legenda wywiadu, zostaje zmuszony do udziału w misji, której celem jest ukrycie śladów zamachu i eliminacja Alego Agcy. Pasikowski buduje historię pełną napięcia i moralnych dylematów, w której prywatne wybory bohatera stają się równie istotne jak wielka polityka. (Zamach na papieża)

Debiut Cejen Cernic to nastrojowy dramat rozgrywający się w małej chorwackiej wiosce zagrożonej powodzią. Marko, młody sportowiec i uczeń szkoły samochodowej, mieszka z rodzicami i bratem z zespołem Downa, z którym łączy go silna więź. Spokój chłopaka burzy powrót Slavena, dawnego przyjaciela i pierwszej, zakazanej miłości. Kiedy mieszkańcy budują wały przeciw narastającej rzece, w Marku narasta równie gwałtowne napięcie emocjonalne: uczucie, którego nie potrafi wyrazić, i poczucie obowiązku wobec rodziny. Tama jest opowieścią o dorastaniu, które zderza się z ciężarem tradycji i oczekiwaniami ojca, ale także filmem o granicach, jakie stawiamy sami sobie – i o tym, że czasem żadna tama nie zatrzyma tego, co musi wypłynąć na powierzchnię. (Tama)

Przedpremierowo zagramy:

czytaj także

Polub nas

Bądź na bieżąco, dołącz do newslettera!