Od 4 stycznia w Kinie Nowe Horyzonty.
Pokusa to gęsty, mroczny, pełen sekretów erotyczny thriller na podstawie powieści Petera Dextera. Krytycy zwracają uwagę na doskonałą drugoplanową rolę Nicole Kidman, która zaskakuje swoją transformacją.
"Wszystko zaczęło się od dwóch filmów: Zawodu zabójcy i Hej, skarbie. Pierwszy został przez krytykę filmową zrównany z ziemią, drugi okazał się jedną z większych filmowych sensacji sprzed trzech lat. Oba zrealizował jeden reżyser - spóźniony debiutant Lee Daniels.
Pokusa połączyła pierwiastki obu tych filmów. Erotyczny thriller z doborową obsadą (nazwiska, które nie wymagają dodatkowego komentarza: Matthew McConaughey, Zac Efron, Nicole Kidman, John Cusack i wreszcie gwiazda r'n'b Macy Gray) miał być jednym z głównych faworytów festiwalu w Cannes, ale film, jak to zwykle bywa na imprezach tej rangi, podzielił publiczność. Jedni rozpisywali się o gęstym i sugestywnym portrecie rozwarstwionego amerykańskiego społeczeństwa w stylu Almodóvara, inni zarzucali mu chaotyczną narrację, bylejakość i epatowanie seksem. Film na moment trafił na pierwsze strony serwisów filmowych, ale wśród rodzimych krytyków zebrał niezłe recenzje." (mwi, gazeta.pl)
"Charlotte to podstarzała blond lalunia, która zdecydowanie nadużywa fluidu i samoopalacza, ubiera się w obcisłe i wyzywające fatałaszki, co się tyczy zaś osobowości – można śmiało stwierdzić, że nie grzeszy inteligencją. Co więcej, koresponduje z rzekomo niewinnym mordercą i zakochuje się w nim. Jest jednak coś, co sprawia, że Charlotte budzi jednocześnie sympatię i współczucie. Sprawia wrażenie kobiety zagubionej, niespełnionej, żyjącej iluzją szczęścia, na tyle zdesperowanej, by kurczowo chwytać się każdego sposobu na znalezienie miłości lub chociaż jej namiastki - wszystko po to, żeby chociaż przez chwilę poczuć się komuś potrzebną, dla kogoś ważną i przez kogoś kochaną. Przejmujące jest to, jak nieszczęśliwie układają się jej losy, jednocześnie Charlotte sama wchodzi do paszczy lwa, nie zdając sobie z tego sprawy.
Kidman udało się stworzyć postać kiczowatą, o żałośnie naiwnym usposobieniu, a jednak bardzo prawdziwą i wiarygodną. (…) Chociaż rola Nicole zdecydowanie nie jest rolą pierwszoplanową, film należy do niej." (donkamillo3, filmweb.pl)
"Barbie lub "blondie" - jak mówi o niej w jednej ze scen Anita (także świetna Macy Gray!), czarnoskóra służąca w domu właściciela prowincjonalnej gazety na Florydzie. To właśnie z perspektywy Anity opowiedziana zostaje tu historia morderstwa, które miało w tym miasteczku miejsce przed laty. Historia, w którą na własne życzenie lub przez nieszczęśliwy zbieg okoliczności wciągnięte zostają kolejne niewinne osoby: dziennikarz z Miami Ward Jednen (Matthew Mcconaughey), jego brat Jack (Zac Efron) i oczywiście Charlotte. Jako infantylna, ale przebiegła, wyzywająca, ale wierna, podległa mężczyznom, ale jednocześnie wyzwolona piękność, która z niejasnych dla nikogo przyczyn zapałała uczuciem do bestii - uznanego winnym morderstwa, odsiadującego wyrok Hillary'ego Van Wettera (rewelacyjny John Cusack).
Pokusa to opowieść o dziwnej, rozwarstwionej, nie tylko na czarnych i białych, Ameryce. Daniels zabiera nas w egzotyczne, nieznane, nie oswojone w hollywoodzkim kinie przestrzenie. Akcja przenosi się dwukrotnie na bagna, gdzie ze swoimi kobietami i dziećmi żyją łowcy krokodyli. Daniels pokazuje wyrzutków społeczeństwa, szaleńców, czarnych dobrych i złych, białych rasistów i tolerancyjnych, głupotę i obłudę z jednej strony, przedsiębiorczość z drugiej. Słowem - Amerykę w całej okazałości! Jest w tym filmie sporo z rewelacyjnej atmosfery Królestwa zwierząt David Michôda, ale też mnóstwo kiczu. Zamierzonego? Przypadkowego?" (Karolina Pasternak, stopklatka.pl)