Opowieść dryfujących trzcin to jeden z najbardziej autorskich dzieł Yasujirô Ozu, który w opinii krytyki światowej uchodzi za „najbardziej japońskiego” twórcę.
Do małego miasteczka wśród gór na Hokkaido przybywa trupa wędrownego teatru kabuki. Jej szef odwiedza przy tej okazji swą byłą kochankę oraz nieślubnego syna. Wzbudza to zazdrość obecnej partnerki dyrektora teatru, która rozpoczyna knuć intrygę wymierzoną w jego syna…
Opowieść dryfujących trzcin to arcydzieło kina niemego, dzieło pełne dobrotliwego humanizmu.
wielka Mistrzyni (Shihan) metody Miyagi sha Ikuta w grze na Koto i Shamisen Ukończyła 44. Stowarzyszenie Szkolenia Japońskich Techników Tradycyjnych NHK. Dyrektorka szkoły Sakura Okoto. Współpracowała z różnymi instrumentalistami (fortepian, skrzypce, klarnet, flet, shinobue, sopran itp.) w celu promocji tradycyjnej muzyki japońskiej.
Ostatnio występowała w musicalu Sendai Cat i spektaklu Dwie kobiety z Krainy Śniegu, pionierki ery Meiji. Stworzyła muzykę do spektaklu recytatorskiego Masaoka Shiki: Podróżowanie po regionie Michinoku i Doi Bansui: sosna medytacyjna. Zaplanowała i przeprowadziła liczne wydarzenia, w tym Genji no Kai, Warsztaty tworzenia i doświadczania zespołów taiko, shakuhachi, shamisen, oraz Koncerty zespołów instrumentów muzyki zachodniej.
Występowała także za granicą w Australii, Malezji i Singapurze.
jako muzyk orkiestrowy nagrał ponad 20 płyt. Studiował grę na shakuhachi u Takahashiego Ryudo w Yamagata (Japonia). Brał udział w kursach z Maekawa Kogetsu. Występował m.in. z Piotrem Wojtasikiem, Darkiem Oleszkiewiczem, Dominikiem Wanią, Leszkiem Możdżerem, Tomaszem Szukalskim, Wojciechem Karolakiem, Jorisem Teepe, Johnem Betchem, Viktorem Tothem, Wolfgangiem Reisingerem, Benny Baileyem, Famodou Don Moye, Steve McCravenem, Wayne Bartletem. Występował w Polsce i za granicą. Jest doktorem socjologii, adiunktem w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego specjalizującym się w socjologii muzyki i pamięci, autorem książki Jazz w Polsce. Wolność improwizowana (wydanej po angielsku przez Peter Lang Publishing) i wielu artykułów naukowych publikowanych w prestiżowych pismach na świecie. Od 20 lat jest członkiem Rady Artystycznej festiwalu Jazz nad Odrą.