Koniec XIX wieku, Berlin. Archiwalne zdjęcia ulic stolicy Niemiec komentuje dziecięcy głos. Po chwili okazuje się, że to jedna z córek Maxa Skladanowskiego. Dziewczynka wychowywała się pod opieką ojca i jego dwóch braci, Emila i Eugena. Cała rodzina była skoncentrowana na budowie bioskopu. 1 listopada 1895 roku, w ramach tzw. Salonu Zimowego, bracia Skladanowscy zaprezentowali swój cud techniki, który wytwarzał ruchome obrazy. Odbyło się to aż dwa miesiące przed pokazem kinematografu braci Lumière. Film Wima Wendersa to stylizowana na początki kinematografii fantazja o tym, w jaki sposób Skladanowscy stworzyli swój aparat kinematograficzny. Równo sto lat od powstania bioskopu niemiecki reżyser oddaje hołd wynalazcom, włączając do Braci Skladanowskich również fragmenty wywiadu z młodszą córką Maxa, Lucie. To ona przypomina o rodzinnych odkryciach, jednocześnie prezentując kolekcję skarbów z tego pionierskiego dla kinematografii okresu.
Joanna Ostrowska
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel