Wystarczy obejrzeć kilka pierwszych scen Tamtych dni, by zrozumieć, dlaczego jego reżyser w gronie swoich największych mistrzów wymienia Bernardo Bertolucciego. Podobnie jak twórca Ukrytych pragnień, Luca Guadagnino urasta do rangi specjalisty w tworzeniu filmów przesiąkniętych zmysłowością. Tym razem Włoch cofa się do początku lat 80., a miejscem akcji czyni piękną lombardzką prowincję. W położonej tam posiadłości mieszka rodzina amerykańskiego profesora, której członkowie spędzają czas na prowadzeniu intelektualnych dyskusji i celebrowaniu drobnych, codziennych przyjemności. Spokojny rytm życia bohaterów ulega zakłóceniu, gdy w ich willi pojawia się pewien student. Przystojny i przebojowy Oliver budzi zainteresowanie wszystkich domowników, ale jeden z nich zaczyna czuć coś więcej niż zwykłą ciekawość. Prowokacyjny punkt wyjścia prowadzi Guadagnino do opowiedzenia historii o jednocześnie konstruktywnej i destrukcyjnej sile pożądania.
Piotr Czerkawski, American Film Festival
Urodzony w 1971 roku w Palermo. Pierwsze lata życia spędził w Etiopii, gdzie jego ojciec uczył historii i języka włoskiego. Studiował na rzymskim uniwersytecie La Sapienza, gdzie ukończył dwa fakultety: historię i krytykę filmową (pracę magisterską poświęcił twórczości Jonathana Demme'a). Jako reżyser po raz pierwszy zyskał rozgłos w 2005 roku za sprawą filmu Melissa P. Zrealizowane przez niego cztery lata później Jestem miłością otrzymało nominację do Oscara za najlepsze kostiumy i do Złotego Globu za najlepszy film nieanglojęzyczny.
1999 The Protagonists
2005 Melissa P.
2009 Jestem miłością / Io sono l'amore / I Am Love
2013 Bertolucci on Bertolucci (co-dir., doc.)
2015 Nienasyceni / A Bigger Splash