film
 
Europejskie Nagrody Filmowe: Goło i wesoło
The Full Monty
reż. Peter Cattaneo / Wielka Brytania, USA 1997 / 91’
Seanse - kup bilet:
02 paź

Obsada

Robert Carlyle, Mark Addy, William Snape, Steve Huison, Tom Wilkinson

Nagrody

Oscary 1998 – najlepsza oryginalna muzyka; BAFTA 1998 – najlepszy film, aktor, Nagroda Publiczności; Europejskie Nagrody Filmowe 1997 – najlepszy film, Nagroda Publiczności

Opis filmu

Grupa bezrobotnych mężczyzn postanawia podreperować swoje finanse, występując w charakterze striptizerów. Pomysł ten wydaje się lepszy od szukania szczęścia na kolejnych rozmowach kwalifikacyjnych lub podejmowania się źle płatnych i ciężkich zajęć. W końcu taki show nie wymaga zbyt wiele wysiłku i zawsze przyciąga hordę kobiet, które zapłacą każdą cenę za solidną dawkę testosteronu. Teorię trudno jednak przekuć w praktykę. Przyszli królowe sceny muszą stawić czoło szeregowi problemów, z których największym okazuje się nie brak tanecznych umiejętności, tylko lęk przed kompromitacją. Ciąg na zmianę rubasznych i dość przykrych scen układa się w opowieść o męskości w kryzysie: o rosnącej frustracji i ukrywanych kompleksach. Film ten stał się wielkim sukcesem - nie tylko zdobył pokaźną kolekcję wyróżnień, ale zarobił sumę pieniędzy, o której przeciętni striptizerzy mogliby tylko pomarzyć.

Piotr Mirski

Informacje o reżyserze

Peter Cattaneo

Urodził się w 1964 roku w Anglii. Studiował na Royal College of Art. Na początku kariery zdobył rozgłos dzięki dwóm nominacjom do Oscara - pierwszą otrzymał za krótki metraż Dear Rosie, a drugą za kinowy debiut Goło i wesoło. Pracował przy wielu serialach telewizyjnych, w tym przy wysoko ocenianym i nagradzanym Wielebnym. Jego specjalnością są komedie. Posiada tytuł Członka Orderu Imperium Brytyjskiego.

Wybrana filmografia

1991 Dear Rosie (kr.m.)

1995 Loved Up (TV)

1997 Goło i wesoło / The Full Monty

2001 Szczęśliwa zrywa / Lucky Break

2008 Rocker / The Rocker

stopka

reżyseria: Peter Cattaneo
scenariusz: Simon Beaufoy
zdjęcia: John de Borman
montaż: David Freeman, Nick Moore
muzyka: Anne Dudley
obsada: Robert Carlyle, Mark Addy, William Snape, Steve Huison, Tom Wilkinson
producent: Uberto Pasolini, Paul Bucknor, Polly Leys
produkcja: Redwave Films, Channel Four Films
nagrody: Oscary 1998 – najlepsza oryginalna muzyka; BAFTA 1998 – najlepszy film, aktor, Nagroda Publiczności; Europejskie Nagrody Filmowe 1997 – najlepszy film, Nagroda Publiczności
język: angielski
barwa: kolor
Adapter. Kino bez barier: Ikar. Legenda Mietka Kosza 
Adapter. Kino bez barier
Maciej Pieprzyca, Polska 2019
Basia 2 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Ból i blask 
Pedro Almodóvar, Hiszpania 2019
Był sobie pies 2 
Gail Mancuso, USA, Hong Kong, Indie, Chiny 2019
Czarownica 2 (napisy) 
Joachim Rønning, USA 2019
Czarownica 2 (wersja oryginalna) 
Joachim Rønning, USA 2019
Gordon i Paddy 
Linda Hamback, Szwecja 2017
Ikar. Legenda Mietka Kosza 
Maciej Pieprzyca, Polska 2019
Joker 
Todd Phillips, USA 2019
Kino na bis: Syn Szawła 
Kino na bis
László Nemes, Węgry 2015
Mowa ptaków 
Xawery Żuławski, Polska 2019
(Nie)znajomi 
Tadeusz Śliwa, Polska 2019
O Yeti! 
Jill Culton, Chiny, USA 2019
Ostatnia Góra 
Dariusz Załuski, Polska 2019
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Pewnego razu... w Hollywood 
Quentin Tarantino, USA, Wielka Brytania 2019
Polish Cinema for Beginners: Ostatnia rodzina 
Polish Cinema for Beginners
Jan P. Matuszyński, Polska 2016
Portret kobiety w ogniu 
Céline Sciamma, Francja 2019
Rzeka 
Emir Baigazin, Norwegia, Polska, Kazachstan 2018
Synonimy 
Nadav Lapid, Francja, Niemcy, Izrael 2018
Wysoka dziewczyna 
Kantemir Bałagow, Rosja 2019
Wystawa na ekranie: Leonardo. Dzieła wszystkie 
Wystawa na ekranie 2019/2020
Phil Grabsky
Zabawa w pochowanego 
Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett, USA 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.