Egzamin kończący VIII semestr Akademii Kina Światowego odbędzie się we wtorek 7 czerwca 2016 roku o godz. 17.00 w sali nr 9 Kina Nowe Horyzonty. Będzie to pisemny test jednokrotnego wyboru. Prosimy o punktualne przybycie, gdyż wejście do sali w trakcie egzaminu będzie już niemożliwe. Całość spotkania potrwa około godziny.
Natomiast po wyniki egzaminu, wpisy do indeksów i odbiór zaświadczeń zapraszamy tydzień później we wtorek 14 czerwca w godz. 17.00 - 18.00 na drugie piętro Kina NH na konsultacje dr Małgorzaty Kozubek.
Zagadnienia egzaminacyjne
semestr VIII Akademii Filmowej - Historii Kina Światowego
Kino Nowej Przygody
cechy i granice Kina Nowej Przygody
"movie brats", twórczość G. Lucasa i S. Spielberga
nowe modele produkcji i dystrybucji na przykładzie Szczęk: szerokie otwarcie, przemyślana promocja, współpraca z telewizją
Globalne Hollywood
kino hollywoodzkie po roku 1980 - maszyneria globalności: wymiar polityczny, kulturowy i ekonomiczny wobec modelu kinematografii europejskich
amerykański reżyser w reaganomatografii - przypadek Terminatora
adaptacja Josepha Conrada - Pojedynek
Nowe kino niemieckie
festiwal w Oberhausen jako inicjacja "młodych"; spóźnione premiery roku 1966; wielka czwórka w natarciu (Fassbinder, Schlöndorff, Wenders, Kluge)
Stroszek - reżyser i jego amator
Niebo nad Berlinem - Gesamtkunstwerk: sztuka słowa i triumf światłocienia
Postmodernizm filmowy
definicja filmu postmodernistycznego
postmodernizm w Czterech pokojach i Batmanie
twórczość Tima Burtona (Vincent jako wzór całej twórczości reżysera)
Dogma 95
kulisy powstania ruchu, sygnatariusze, ich osiągnięcia filmowe po Dogmie
manifest - najważniejsze punkty, poetyka potencjalnego filmu realizującego zasady Dogmy 95
przykładowe filmy, które otrzymały certyfikat Dogmy 95 (inne niż filmy Triera i Vinterberga)
Filmy z zagadką
koncept tematyczny filmów Piknik pod Wiszącą Skałą P. Weira i Weiser W.Marczewskiego, podobieństwa i różnice między środkami wyrazu użytymi przez filmowców do artystycznego wyrażenia tego tematu
powieść J. Lindsay i P. Huelle
odmienna sytuacja kinematografii polskiej i australijskiej
Kino japońskie
Eros i Thanatos w kulturze japońskiej
twórczość Yukio Mishimy, Nagisy Oshimy i Takeshiego Kitano
gatunek yakuza-eiga
Realizm magiczny
rodzaje realizmu magicznego w kinie
elementy realizmu magicznego w filmach E. Kusturicy
współpraca J. Menzla z B. Hrabalem i elementy realizmu magicznego w Postrzyżynach
Generacja X
definicja Generacji X i przykłady filmowe
debiuty Richarda Linklatera i Kevina Smitha
Slacker i wizerunek pokolenia (narracja a problem tożsamości, solipsyzm bohaterów)
Kevin Smith – konsekwentny kronikarz generacji (bohaterowie – dzieci telewizji i popkultury)
Musicale
amerykański musical filmowy okresu klasycznego
przemiany kina amerykańskiego w latach 60-tych
Kabaret jako przykład musicalu nowego typu
Rocky Horror Picture Show jako przykład kolejnego etapu ewolucji gatunku
Filmowy neomodernizm
najważniejsze cechy slow cinema (aspekt estetyczny i instytucjonalny)
przedstawiciele filmowego neomodernizmu
motywy mitologiczne w Pejzażu we mgle
społeczne kino braci Dardenne