repertuar

wczoraj
dzisiaj
jutro
PWŚCPSN
loading

dzisiaj

 
0
strona główna

Zagadnienia egzaminacyjne, egzamin i wpisy – sem. VIII

Egzamin kończący VIII semestr Akademii Kina Światowego odbędzie się we wtorek 7 czerwca 2016 roku o godz. 17.00 w sali nr 9 Kina Nowe Horyzonty. Będzie to pisemny test jednokrotnego wyboru. Prosimy o punktualne przybycie, gdyż wejście do sali w trakcie egzaminu będzie już niemożliwe. Całość spotkania potrwa około godziny.

Natomiast po wyniki egzaminu, wpisy do indeksów i odbiór zaświadczeń zapraszamy tydzień później we wtorek 14 czerwca w godz. 17.00 - 18.00 na drugie piętro Kina NH na konsultacje dr Małgorzaty Kozubek.

Zagadnienia egzaminacyjne

semestr VIII Akademii Filmowej - Historii Kina Światowego

Kino Nowej Przygody

  • cechy i granice Kina Nowej Przygody

  • "movie brats", twórczość G. Lucasa i S. Spielberga

  • nowe modele produkcji i dystrybucji na przykładzie Szczęk: szerokie otwarcie, przemyślana promocja, współpraca z telewizją

Globalne Hollywood

  • kino hollywoodzkie po roku 1980 - maszyneria globalności: wymiar polityczny, kulturowy i ekonomiczny wobec modelu kinematografii europejskich

  • amerykański reżyser w reaganomatografii - przypadek Terminatora

  • adaptacja Josepha Conrada - Pojedynek

Nowe kino niemieckie

  • festiwal w Oberhausen jako inicjacja "młodych"; spóźnione premiery roku 1966; wielka czwórka w natarciu (Fassbinder, Schlöndorff, Wenders, Kluge)

  • Stroszek - reżyser i jego amator

  • Niebo nad Berlinem - Gesamtkunstwerk: sztuka słowa i triumf światłocienia

Postmodernizm filmowy

  • definicja filmu postmodernistycznego

  • postmodernizm w Czterech pokojach i Batmanie

  • twórczość Tima Burtona (Vincent jako wzór całej twórczości reżysera)

Dogma 95

  • kulisy powstania ruchu, sygnatariusze, ich osiągnięcia filmowe po Dogmie

  • manifest - najważniejsze punkty, poetyka potencjalnego filmu realizującego zasady Dogmy 95

  • przykładowe filmy, które otrzymały certyfikat Dogmy 95 (inne niż filmy Triera i Vinterberga)

Filmy z zagadką

  • koncept tematyczny filmów Piknik pod Wiszącą Skałą P. Weira i Weiser W.Marczewskiego, podobieństwa i różnice między środkami wyrazu użytymi przez filmowców do artystycznego wyrażenia tego tematu

  • powieść J. Lindsay i P. Huelle

  • odmienna sytuacja kinematografii polskiej i australijskiej

Kino japońskie

  • Eros i Thanatos w kulturze japońskiej

  • twórczość Yukio Mishimy, Nagisy Oshimy i Takeshiego Kitano

  • gatunek yakuza-eiga

Realizm magiczny

  • rodzaje realizmu magicznego w kinie

  • elementy realizmu magicznego w filmach E. Kusturicy

  • współpraca J. Menzla z B. Hrabalem i elementy realizmu magicznego w Postrzyżynach

Generacja X

  • definicja Generacji X i przykłady filmowe

  • debiuty Richarda Linklatera i Kevina Smitha

  • Slacker i wizerunek pokolenia (narracja a problem tożsamości, solipsyzm bohaterów)

  • Kevin Smith – konsekwentny kronikarz generacji (bohaterowie – dzieci telewizji i popkultury)

Musicale

  • amerykański musical filmowy okresu klasycznego

  • przemiany kina amerykańskiego w latach 60-tych

  • Kabaret jako przykład musicalu nowego typu

  • Rocky Horror Picture Show jako przykład kolejnego etapu ewolucji gatunku

Filmowy neomodernizm

  • najważniejsze cechy slow cinema (aspekt estetyczny i instytucjonalny)

  • przedstawiciele filmowego neomodernizmu

  • motywy mitologiczne w Pejzażu we mgle 

  • społeczne kino braci Dardenne

aktualności

Polub nas

Bądź na bieżąco, dołącz do newslettera!