Na paryskich salonach Fryderyk Chopin jest gwiazdą, obiektem podziwu przyjaciół i pragnień kobiet. Za kulisami komponuje kolejne arcydzieła, przyjmuje zamówienia, udziela lekcji i mierzy się z codziennością, która coraz bardziej wystawia go na próbę. Towarzyszymy mu podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach, widzimy w chwilach twórczej euforii i wtedy, gdy chorobę przykrywa żartem. Michał Kwieciński portretuje Chopina jako artystę rozdartego między legendą a codziennością, w której wielkość miesza się z kruchością. (Chopin, Chopin!)
Na szlaku prowadzącym na Ślężę znika młoda matka, zostawiając wózek z niemowlęciem. Tropem jej ostatnich chwil ruszają policjant, mąż i emerytowany jasnowidz, choć to Pozorantka, odtwarzająca zachowania zaginionej, staje się prawdziwą przewodniczką po tej historii. Magdalena Pięta buduje film na pograniczu realizmu i wizji, tworząc intymny dramat śledczy, w którym każda postać mierzy się z własnym lękiem i wyobrażeniem o winie. To opowieść o poszukiwaniu, które wymyka się logice, i o drodze, prowadzącej nie tyle w góry, co w głąb pamięci i tożsamości. (Prześwit)
W futurystycznym świecie technologii i kodu Tron: Ares otwiera nowy rozdział w relacji człowieka z maszyną. Program Ares przekracza granice wirtualnej rzeczywistości, by wejść w nasz świat i rozpocząć pierwszy kontakt między ludzkością a sztuczną inteligencją. Joachim Rønning rozwija mitologię serii, łącząc spektakularne efekty z pytaniami o granice wolnej woli i naturę świadomości. (Tron: Ares)
Film, w którym noir spotyka się z metafizycznym dreszczem. Mickey Rourke jako prywatny detektyw podejmuje zlecenie Louisa Cyphre’a, granego przez Roberta De Niro, by odnaleźć zaginionego piosenkarza Johnny’ego Favorite’a. Z pozoru rutynowe śledztwo zamienia się w podróż przez świat rytuałów voodoo, zbrodni i złudzeń, a każdy trop prowadzi głębiej w ciemność. Reżyser poprzez napięcie i atmosferę dekadenckiego Nowego Orleanu, tworzy film o winie, pamięci i cenie jaką przychodzi nam płacić za poznanie prawdy. (Harry Angel)