Egzamin kończący IV semestr APF odbędzie się w środę 11 czerwca 2014 r. o godz. 17:00 w sali nr 9 Kina Nowe Horyzonty. Prosimy o punktualne przybycie, gdyż osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone do sali. Egzamin przybierze formę testu jednokrotnego wyboru i potrwa około 45 minut.
Po wpisy do indeksów, odbiór zaświadczeń i wyników egzaminu zapraszamy na konsultacje prof. Sławomira Bobowskiego w środę 18 czerwca br. w godz. 17-18 na II piętro Kina Nowe Horyzonty.
1. Kinematografia polska po wprowadzeniu stanu wojennego. Sytuacja w zespołach filmowych, zakaz dystrybucji „niepoprawnych” filmów, zaostrzenie cenzury.
2. Krzysztofa Kieślowskiego refleksja o moralności (Przypadek i Krótki film o zabijaniu).
3. Przesłuchanie – historyczny konkret i uniwersalna metafora; walka o film Ryszarda Bugajskiego w latach 1981–1989.
4. Przesłuchanie i Nadzór – kobiety w więzieniu. Porównanie głównych bohaterek.
5. Powrót do przeszłości w kinie okresu 1981–1989 (Dolina Issy, Kronika wypadków miłosnych,Austeria, Cudzoziemka).
6. Obraz kresów Miłosza, Konwickiego i Wajdy (Dolina Issy i Kronika wypadków miłosnych).
7. Kobiety w obiektywie kobiet – twórczość filmowa Barbary Sass i Agnieszki Holland w latach osiemdziesiątych (Kobieta samotna, Krzyk).
8. Kornblumenblau – autorska wizja rzeczywistości obozu koncentracyjnego; pytanie o miejsce i rolę artysty w świecie totalitarnym.
9. Austeria– studium ginącej kultury.
10. Kartka z podróży – studium oczekiwania na śmierć.
11. Dwa spojrzenia na stalinizm: Cwał i Kuchnia polska.
12. Pan Miauczyński Marka Koterskiego – bohater naszych czasów?
13. Prowincja jako mała ojczyzna w filmie Andrzeja Barańskiego Nad rzeką, której nie ma.
14. Przełom 1989 roku w polskim kinie – problemy z produkcją i dystrybucją filmów w warunkach transformacji ustrojowej, nadzieje i rozczarowania związane z odnowieniem kinematografii narodowej, fascynacja kinem amerykańskim.
15. Ucieczka z kina Wolność i Przypadek Pekosińskiego – komedia rozrachunkowa Wojciecha Marczewskiego i psychodrama Grzegorza Królikiewicza; pytania o zbiorową i indywidualną odpowiedzialność za PRL.
16. Białe małżeństwo – kłopoty z cielesnością.
17. Fenomen popularności filmu Psy.
18. Gry uliczne i Dług – kino społeczne Krzysztofa Krauzego.
19. Kunszt mikrodramaturgii Doroty Kędzierzawskiej (Wrony).
20. „Jańcioland” – oryginalny świat Jana Jakuba Kolskiego (Jańcio Wodnik).
21. Nawiązania do Kina Moralnego Niepokoju w filmach Krzysztofa Krauzego i Jerzego Stuhra (Gry uliczne, Dług, Historie miłosne).
22. Wojaczek – filmowy esej poetycki; kino artystyczne Lecha Majewskiego.