Od amerykańskiej eksplozji kina autorskiego po europejskie filmy produkowane w czasach społecznych i politycznych niepokojów – trzeci semestr Akademii Kina Światowego to trzynaście wykładów poświęconych historii kinematografii lat 70. i 80. W programie między innymi: Kino Antypodów zilustrowane seansem Priscilli, królowej pustyni, hiszpańska kinematografia, której towarzyszyć będzie dzieło Carlosa Saury Nakarmić kruki czy przystanek w Globalnym Hollywood wzbogacony seansem Batmana w reżyserii Tima Burtona.
Zajęcia niezmiennie poprowadzą wybitni teoretycy i historycy kina – między innymi prof. Monika Talarczyk, prof. Krzysztof Kornacki, prof. Marcin Adamczak, dr Michał Pabiś-Orzeszyna, dr Robert Dudziński, mgr Diana Dąbrowska czy dr Miłosz Stelmach.
W trakcie kilku miesięcy przyjrzymy się między innymi amerykańskiej eksplozji kina autorskiego, niezależnego i eksploatacyjnego, zobaczymy, jak rodził się model korporacyjnego Hollywood i jak kształtowała się formuła współczesnego blockbustera. Osobne miejsce poświęcimy filmom europejskim – włoskim, niemieckim, brytyjskim czy hiszpańskim – produkowanym w czasach społecznych i politycznych niepokojów targających wówczas Starym Kontynentem. Poznamy też źródła globalnego sukcesu, który w latach 70. odniosła kinematografia australijska. Dowiemy się czegoś o schyłkowym modernizmie i rodzącym się postmodernizmie oraz o tym, jaką rolę w historii kina odgrywają te filmy, które nigdy nie powstały.
Do udziału w zajęciach zapraszamy nie tylko studentów wrocławskich uczelni, ale też miłośników kina, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat historii filmu. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup karnetu semestralnego, dzięki któremu można wziąć udział we wszystkich spotkaniach. Na każde zajęcia dostępna będzie również osobna pula biletów.
Akademia Kina Światowego to nasze autorskie przedsięwzięcie, w ramach którego prezentujemy rozwój kina na świecie. Każdy z seansów poprzedzony jest wykładem przygotowanym przez specjalistki i specjalistów związanych ze światem filmu. Dzięki wykładom słuchacze mają okazję zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami historii filmu na tle kulturowym, społecznym, politycznym i artystycznym – w duchu tzw. Nowej Historii Kina.