Złota era Hollywood
dr Robert Dudziński
Dziwolągi (Freaks), reż. Tod Browning, USA 1932, 64'
Kino noir
mgr Stanisław Abramik
Dama z Szanghaju (The Lady from Shanghai), reż. Orson Welles, USA 1948, 87'
Włoski neorealizm
mgr Diana Dąbrowska
Umberto D., reż. Vittorio De Sica, Włochy 1952, 91'
Klasyczne i nowofalowe kino japońskie
dr Dawid Głownia
Namaszczony do zabijania (Koroshi no Rakuin), reż. Seijun Suzuki, Japonia 1967, 98'
Powojenne Hollywood i nowe technologie filmowe
dr Miłosz Stelmach
West Side Story, reż. Jerome Robbins, Robert Wise, USA 1961, 152'
Francuska Nowa Fala
mgr Piotr Czerkawski
Moja noc u Maud (Ma nuit chez Maud), reż. Eric Rohmer, Francja 1969, 110'
Filmowy modernizm
prof. Rafał Syska
Powiększenie (Blowup), reż. Michelangelo Antonioni, Wielka Brytania / USA / Włochy 1966
Kino hiszpańskie
dr hab. Kamila Żyto
Viridiana, reż. Luis Buńuel, Hiszpania / Meksyk 1961, 90'
Radzieckie kino poetyckie
dr Karolina Kostyra
Cienie zapomnianych przodków (Tini zabutykh predkiv), reż. Siergiej Paradżanow, ZSRR 1964, 97'
Gwiazdorstwo filmowe
prof. Monika Talarczyk
Co się zdarzyło Baby Jane? (What Ever Happened to Baby Jane?), reż. Robert Aldrich, USA 1962, 132'
Latynoamerykańska koncepcja trzeciego kina
dr Bolesław Racięski
Ziemia w transie (Terra em Transe), reż. Glauber Rocha, Brazylia 1967, 106'
Czechosłowacka nowa fala
dr Dawid Junke
Czarny Piotruś (Černý Petr), reż. Miloš Forman, Czechosłowacja 1963, 85'
Zmierzch klasycznego Hollywood
dr Michał Pabiś-Orzeszyna
THX 1138, reż. George Lucas, USA 1971, 88'
Egzamin
dr Robert Dudziński