Adam Miauczyński zawsze był drugi i nigdy nie spotkało go nic śmiesznego. Całe jego życie to pasmo porażek i wieczne niespełnienie. Komuna mu nieźle dowaliła, a demokracja dokonała dzieła zniszczenia. Koterski z charakterystyczną autoironią kolejny raz i – wbrew tytułowi – wyjątkowo zabawnie rozbebesza psychikę swojego alter ego, który tym razem stara się mierzyć z własnymi ambicjami i męskością. Męskością, która uwiera go jak sztuczny penis w jednej ze scen filmu – zamiast przynosić rozkosz, coraz boleśniej wrzyna się w przyrodzenie.
Reżyser, scenarzysta, dramatopisarz. Urodził się w Krakowie w 1942 roku. Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Wrocławskim (studiował tam również historię sztuki). Był kierownikiem literackim akademickiego Teatru Poezji Sylaba, następnie założył własny eksperymentalny Teatr Otwartej Sceny. Był wolnym słuchaczem warszawskiej ASP, próbował też dostać się na PWST. Wreszcie trafił na reżyserię do łódzkiej Filmówki (dyplom w 1977 roku). Zrealizował kilkanaście dokumentów dla Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. W fabule debiutował późno, po czterdziestce, za to z niewątpliwym sukcesem artystycznym. Adaś Miauczyński, bohater debiutanckiego Domu wariatów, inteligent-nieudacznik, alter ego autora, stał się także bohaterem większości jego późniejszych filmów, realizowanych zawsze według własnych scenariuszy. Jak dotąd najpopularniejszym i najbardziej utytułowanym filmem Koterskiego jest Dzień świra.
1984 Dom wariatów / The House of Fools
1986 Życie wewnętrzne / Inner Life
1989 Porno
1995 Nic śmiesznego / Nothing Funny
1999 Ajlawiu
2002 Dzień świra / Day of the Wacko
2006 Wszyscy jesteśmy Chrystusami / We’re all Christs
2011 Baby są jakieś inne / Women Are Strange