Nowy film Wojciecha Smarzowskiego, autora Wesela, Domu złego i Róży już kilka tygodni przed premierą wywołał ostre kontrowersje. Drogówka to spojrzenie pod podszewkę zamkniętego policyjnego świata. Historia siedmiu policjantów, których poza pracą łączy przyjaźń, imprezy, sportowe samochody i wspólne interesy. Gdy w tajemniczych okolicznościach ginie jeden z nich, o morderstwo zostaje oskarżony sierżant Ryszard Król (Bartłomiej Topa). Próbując oczyścić się z zarzutów, odkrywa prawdę o przestępczych powiązaniach na najwyższych szczeblach władzy.
Recepta Smarzowskiego na kino jest prosta: wziąć na warsztat najbardziej wstydliwe cechy polskiej mentalności i obdarzyć nimi bohaterów, z którymi – wbrew wszystkiemu - sympatyzujemy. Do tego dochodzą aktorzy. Obsadzeni w nieoczywisty sposób, u Smarzowskiego grający jak orkiestra - nie na siebie, a na film. W „Drogówce" fenomenalnie wypada Bartłomiej Topa, wcielający się w wielowymiarową, intrygującą postać Króla, ściganego ex-policjanta. Ale tak naprawdę reżyser wszystkich (…) prowadzi równo, każdą z postaci niuansując.
Karolina Pasternak, stopklatka.pl
Urodził się w 1963 roku w Korczynie na Podkarpaciu. Jego kameralny, telewizyjny debiut o pogrążaniu się w szaleństwie był jednym z najbardziej oryginalnych utworów w Polsce lat 90. Kolejnym filmem podbił publiczność i krytykę przy pomocy ostrej satyry na wszystkie możliwe rodzime przywary, rozpinając Wesele między dramatem Wyspiańskiego a muzyką pop Tymańskiego. Dom zły, thriller o źródłach zła, to jeden z najbardziej wstrząsających obrazów pierwszej dekady XXI wieku – dopiero najnowszy film, Róża, o niemożliwej miłości Mazurki i Polaka po przejściach wprowadza jakiś promyk nadziei. Smarzowski lubi pracować ze stałą ekipą (aktorzy Jakubik i Dzięgiel, muzyk Trzaska, scenograf Zawierucha), a działalność komercyjną (seriale Na wspólnej, Brzydula) wyraźnie oddziela od artystycznej.
1998 Małżowina (TV)
2005 Wesele / The Wedding
2009 Dom zły / The Dark House
2011 Róża / Rose