"Headshot" to film noir, inspirowany buddyjską filozofią. Uczciwy policjant Tul znajduje się w potrzasku. Wpływowy polityk szantażuje go i oskarża o zbrodnię, której Tul nie popełnił. Policjant staje się zawodowym mordercą na usługach guru podziemia - Demona. Pewnego dnia podczas kolejnego zadania Tul zostaje ranny, kula przeszywa mu głowę. Po przebudzeniu z trzymiesięcznej śpiączki, patrzy na świat zupełnie inaczej. Nie wiedząc, czy to efekt postrzału, czy ciężar karmy, postanawia zmienić swoje życie i porzucić drogę, którą szedł do tej pory.
To po prostu świetny kawałek stylowego kina w typie neo-noir, przypominającego „Blast of Silence” i „The Killer”, z elementami thrillera silnie osadzonego w buddyzmie. Reżyser pyta o charakter i podmiotowość losu. Czy życie to seria przypadkowych zbiegów okoliczności? Czy jest nad nami jakiś byt, który ciągnie za wszystkie sznurki? Ten film jest jak szybki wstrząs, który podnosi poziom adrenaliny, a potem wszystko uspokaja się, osiągając kontemplacyjny styl.
(Indiewire)
Urodzony w Bangkoku w 1962 r. Jako nastolatek wyjechał do Nowego Jorku i tam studiował na wydziale historii sztuki. Po studiach pracował jako rysownik i grafik. Po powrocie do Tajlandii został dyrektorem artystycznym w agencji Leo Burnett. Swoją filmową karierę zaczął od telewizyjnych reklamówek. W 1997 r. zrealizował debiut fabularny, Fun Bar Karaoke, który przyniósł mu popularność i uznanie w kraju. Z przychylną opinią krytyków spotkały się też kolejne jego filmy, przede wszystkim Mon-rak Transistor i Last Life in the Universe (nagroda Upstream Prize w Wenecji). Pen-ek Ratanaruang uznawany jest za jednego z reżyserów współodpowiedzialnych za odrodzenie tajskiego kina.
1997 Fun Bar Karaoke
1999 Ruang talok hok-gau / 6ixtynin9
2001 Mon-Rak Transistor
2003 Ruang rak noi nid mahasan / Last Life in the Universe
2006 Invisible Waves
2007 Ploy
2009 Nimfa / Nang mai / Nymph