Inland Empire wzbudził na Lido wiele dyskusji, ale ogólne przyjęcie filmu należy ocenić bardzo pozytywnie. W recenzjach podkreśla się znaczący udział Polaków, jak również interesujący sposób ukazania w filmie miasta Łodzi. O Inland Empire mówi się również, iż jest najbardziej zawikłanym i pokrętnym filmem w dorobku Lyncha. Reżyser opowiada historię powstawania remake'u pewnego filmu. Chociaż zadanie wydaje się proste, okazuje się, że nad scenariuszem wisi fatum, które w znaczący sposób wpłynie na pracę filmowców, a zwłaszcza odtwórczyni głównej roli.
Urodził się w 1946 roku w Missoula w stanie Montana. Studiował malarstwo w Filadelfii, po czym przeniósł się do Los Angeles. Swój pełnometrażowy debiut, Głowę do wycierania, zrealizował z pomocą Centrum Wyższej Szkoły Filmowej American Film Institute. Lynch należy do najbardziej oryginalnych i wpływowych twórców światowego kina, a jego rozpoznawalna mieszanka surrealizmu, tropów gatunkowych i eksperymentalnej narracji znalazła uznanie w szerokich kręgach odbiorczych. Strona wizualna i audialna filmów Lyncha jest zawsze integralną częścią ich skomplikowanej struktury. Poza działalnością reżyserską Lynch uprawia malarstwo, fotografię, medytację i eksperymentuje z nowymi mediami. Trzykrotnie nominowany do Oscara. Za Dzikość serca (1990) otrzymał Złotą Palmę na festiwalu w Cannes.
1968 Alphabet (short)
1976 Głowa do wycierania / Eraserhead
1986 Blue Velvet
1990 Dzikość serca / Wild at Heart
1997 Zagubiona autostrada / Lost Highway
2001 Mulholland Drive / Mulholland Dr.