Klasyka kina LGBTQ. Głównym bohaterem jest wywodzący się ze środowiska robotniczego Franz Bieberkopf (w tej roli sam Rainer Werner Fassbinder), który traci pracę i zostaje bez środków do życia. Mężczyzna poznaje Maxa, który wprowadza go w środowisko zamożnych gejów. Franz liczy na to, że nowi znajomi pomogą mu wyjść na prostą, jednak nie spotyka się z większym zainteresowaniem z ich strony. Sytuacja zmienia się, kiedy bohater wygrywa na loterii 500 000 marek…
Nazywając głównego bohatera Franz Bieberkopf, Fassbinder intertekstualnie odsyła do powieści „Berlin Alexanderplatz” (1929) Alfreda Döblina, którą zaadaptuje później na serial. „Prawo silniejszego” to film opowiadający o kulturowej, ekonomicznej i emocjonalnej eksploatacji, przedstawiający społeczeństwo oparte na wyzysku i rozwarstwione klasowo. Jak pisała Sylwia Rosiak, obraz z 1975 roku jest „pierwszym filmem Fassbindera bezpośrednio odnoszącym się do homoseksualizmu, a reżyser opatrzył go dedykacją «dla Armina i wszystkich innych». Armin był wieloletnim partnerem reżysera, prostym człowiekiem pracującym dotychczas jako rzeźnik, który poprzez znajomość z artystą rozpoczął karierę aktorską. Wszedł w obce mu kręgi kultury i filmu, a Fassbinder stał się dla niego pewnego rodzaju «wychowawcą». Podobnie jest w Prawie silniejszego (…)”
[Opis: Iluzjon Filmoteki Narodowej]
Urodzony w 1945 roku, zmarł w 1982 wskutek klopotow z sercem wywołanych smiertelnym połączeniem tabletek nasennych i kokainy. Niemiecki rezyser filmowy, scenarzysta i aktor. Uważany za jednego z najwazniejszych przedstawicieli Nowego Kina Niemieckiego. W swojej krotszej niż 15-letniej karierze zawodowej, Fassbinder zrealizował 40 filmów pełnometrażowych, dwa seriale telewizyjne, trzy filmy krotkometrażowe, cztery produkcje wideo, 24 spektakle teatralne i cztery słuchowiska radiowe. Odegral także 36 ról w swoich własnych i cudzych filmach. Pracował także jako operator, kompozytor, montazysta, producent i manager teatru. Jego śmierć jest czesto postrzegana jako koniec Nowego Kina Niemieckiego.
1982 Querelle
1982 Die Sehnsucht der Veronika Voss
1981 Lola
1981 Lili Marleen
1980 Berlin Alexanderplatz
1978 Die Ehe der Maria Braun
1978 Deutschland im Herbst
1978 In Einen Hahr Mit 13 Monden
1976 Chinesisches Roulette
1974 Faustrecht der Freiheit
1974 Angst Essen Seele Auf
1972 Die Bitteren Tranen der Petra von Kant
1972 Der Handler der Vier Jahreszeiten
1970 Gotter der Pest