Doceniony przez krytyków i festiwalową publiczność, Hit Man to komediowy film sensacyjny w reżyserii wielokrotnie nominowanego do Oscara – Richarda Linklatera (Boyhood, cykl Przed wschodem słońca). W roli głównej – współpracownika policji, który by złapać osoby zlecające morderstwa – sam wciela się w zabójcę, wystąpił znany z megahitu Top Gun: Maverick oraz filmów Tylko nie ty i Twisters – Glen Powell. Partneruje mu zjawiskowa Adria Arjona (Morbius, Detektyw) oraz gwiazda serialu The Walking Dead Austin Amelio. Scenariusz filmu zainspirowały prawdziwe, choć nieprawdopodobne wydarzenia, opisane w 2001 roku na łamach magazynu Texas Monthly. „Hit Man” to jedyne w swoim rodzaju połączenie akcji, humoru, suspensu, sensacji i burzliwego romansu. Przegapić ten film to prawdziwa zbrodnia! Na co dzień skryty i nieśmiały profesor filozofii Gary Johnson (Glen Powell), pokazuje drugie oblicze, dorabiając jako „fałszywy zabójca” na usługach Departamentu Policji z Nowego Orleanu. Obdarzony niespotykanym talentem do zdumiewających metamorfoz i przebieranek, mężczyzna nie ma sobie równych w wyłapywaniu ludzi planujących morderstwa swoich wrogów. Co jednak, gdy – podszywając się pod seksownego killera – sam znajdzie się pod wpływem i urokiem kobiety, którą zamierzał posłać za kratki? Czy uwikłany w gorący romans zdoła oprzeć się pięknej Madison (Adria Arjona), czy też sam stanie się ofiarą w tej przebiegłej grze pozorów?
Urodzony w Houston w Teksasie. Wszechstronny reżyser i scenarzysta, jeden z najważniejszych twórców współczesnego amerykańskiego kina niezależnego. Uznanie i popularność przyniósł mu Slacker z 1991 roku - dryfujący od postaci do postaci portret znudzonej młodzieży. Zainteresowanie Linklatera skutkami upływającego czasu najlepiej oddają jego rozciągnięte na kilkanaście lat przedsięwzięcia: trylogia zaczynająca się od Przed wschodem słońca oraz Boyhood, którego bohaterowie dorastają wraz z odgrywającymi ich role aktorami. Choć Linklaterowi przyczepia się czasem łatkę prostodusznego humanisty, jest on jednym z najciekawszych eksperymentatorów amerykańskiego kina, łączącym wyrafinowane koncepty narracyjne z klarownością i prostotą opowieści.
1988 It's Impossible to Learn to Plow by Reading Books
1991 Slacker
1993 Uczniowska balanga / Dazed and Confused
1995 Przed wschodem słońca / Before Sunrise
2001 Życie świadome / Waking Life
2004 Przed zachodem słońca / Before Sunset
2006 Fast Food Nation
2008 Ja i Orson Welles / Me and Orson Welles
2011 Bernie
2013 Przed północą / Before Midnight
2014 Boyhood