Popularność inscenizacji w Met zapewniła jednak nie tylko jego wizja, lecz również oszałamiające kostiumy chińskiej projektantki Han Feng. Gdy oboje spotkali się jako operowi debiutanci, reżyser powiedział: „Chciałbym, żeby na końcu wszyscy się popłakali. Ale wcześniej musimy im dać morze nadziei, piękne marzenie”. Młoda gejsza o pseudonimie Butterfly zostaje uwiedziona i porzucona przez oficera amerykańskiej marynarki – tu adaptacja przyjmuje japoński punkt widzenia, inspirowany tradycyjnym teatrem. Pierwszy raz w Met pojawia się Asmik Gregorian, śpiewająca już rolę Cio-Cio-San w Królewskiej Operze w Sztokholmie. Podobnie doświadczony jest tenor Jonathan Tetelman, interpretujący postać Pinkertona w drezdeńskiej Semperoper. W międzynarodowej obsadzie warto też zaznaczyć udział Xian Zhang, która zasłynęła jako pierwsza kobieta-dyrygentka na stanowiskach kierowniczych we Włoszech i w BBC.