Tegoroczny brazylijski kandydat do Oscara rysujący portret rodziny reprezentującej klasę pracującą. Ojciec wychodzi z alkoholizmu, a matka nie może dojść do siebie po fałszywym ataku terrorystycznym. Nastoletni Deivinho jest zakochany w gwiazdach i marzy o wznowieniu programu kolonizacji Marsa. Marzenia te wspiera jego starsza siostra Eunice spotykająca się potajemnie z Joaną – bogatą studentką, którą poznała na imprezie. Ich romans przeplata się z innymi wątkami filmu, podkreślając podziały klasowe, jednocześnie ukazując zmysłowość młodzieńczej miłości. Obraz długich, błękitnych warkoczyków Joany okalających nagie ciało Eunice na długo pozostaje w pamięci…
Gabriel Martins doskonale pokazuje, jak nasze marzenia i dążenia bardzo często sprzeczne są z oczekiwaniami najbliższych nam osób. Robi to w sposób niesłychanie świeży i lekki w formie, z wyraziście nakreślonymi postaciami i pulsującym, pełnym dźwięków brazylijskim miastem w tle.
This year’s Brasilian Academy Award submission. A loving portrait of a working-class family. The father is recovering from alcoholism and mother has grown detached after experiencing a prank terrorist attack. Teenaged Deivinho is in love with the stars; he dreams of one day relaunching the Mars One colonization program his sister, Eunice, encourages his starry dreams. She’s secretly dating Joana, a wealthy student she meets at a party. The women’s romance weaves throughout the film, underscoring class divides while depicting the sensuality of young love. The image of Joana’s long blue braids sweeping across Eunice’s bare body is among the most memorable in the film.
Gabriel Martins brilliantly shows how our dreams and aspirations are very often at odds with the expectations of those closest to us. He does this in an incredibly fresh and light-hearted way, with vividly drawn characters and a pulsating, sound-filled Brazilian city in the background.