Dyplomowy film Kieślowskiego zrealizowany w łódzkiej Filmówce pod opieką mistrza polskiego dokumentu - Kazimierza Karabasza. Niespełna 20 - minutowa impresja o życiu w jednym z największych polskich miast, która układa się w przekorny komentarz polityczny.
Jeden z najmniej znanych filmów dokumentalnych Kieślowskiego. Niewolna od czarnego humoru opowieść o funkcjonowaniu zakładu pogrzebowego, którego pracownicy traktują swoją specyficzną działalność w sposób zaskakująco zdystansowany i pozbawiony empatii.
Dokumentalne arcydzieło Krzysztofa Kieślowskiego. Wstrząsający portret tytułowego bohatera, który - ze względu na charakteryzującą go obsesję kontroli i porządku - sprawia wrażenie modelowego funkcjonariusza systemu totalitarnego.
Poetycka opowieść o bohaterkach związanych ze światem baletu. Historie siedmiu kobiet - wśród nich zarówno małej dziewczynki, jak i dojrzałej kobiety - układają się w uniwersalną opowieść o kolejach ludzkiego losu, przemijaniu i przełomowych momentach życia.
Krzysztof Kieślowski zebrał przed kamerą 44 bohaterów w różnym wieku, którym zadał te same, fundamentalne pytania. Zbiór uzyskanych w ten sposób odpowiedzi składa się na zbiorowy portret Polaków roku 1980.
Żył w latach 1941-1996. Studiował na Wydziale Reżyserii PWSTiF w Łodzi. Początkowo specjalizował się w dokumentach, ale z czasem coraz chętniej zwracał się w stronę fikcji. Część jego wczesnych dokonań na tym polu - Spokój czy Amator - wpisała się w nurt Kina Moralnego Niepokoju. W późnym okresie swojej kariery Kieślowski pracował głównie nad szeroko zakrojonymi projektami: cyklem telewizyjnym Dekalog i trylogią Trzy kolory.
1977 Z punktu widzenia nocnego portiera / From a Night Porter's Point of View (dok., kr.m.)
1979 Amator / Camera Buff
1987 Krótki film o zabijaniu / A Short Film About Killing
1993 Trzy kolory: Niebieski / Trois couleurs: Bleu / Three Colors: Blue
1994 Trzy kolory: Czerwony / Trois couleurs: Rouge / Three Colors: Red