Pulsująca jazzem, niezwykła adaptacja Otella. Reżyser umiejscowił akcję w środowisku muzyków jazzowych, świętujących pierwszą rocznicę ślubu Rexa i Delii, pianisty i wokalistki. Wychodząc za mąż, Delia zdecydowała się zrezygnować z własnej kariery. Tęskni jednak za śpiewaniem, co dla własnych celów postanawia wykorzystać jeden z muzyków, Johnny Cousin. Jeśli namówi wokalistkę, by weszła do jego zespołu, zdobędzie pieniądze od klubowego potentata. Postanawia więc skłócić przyjaciół i rozbudzić zazdrość w Reksie. Adaptacja Deardena jest przewrotna – Delia nie jest tu klasycznym obiektem pożądania, gra toczy się o jej talent. Johnny’emu nie chodzi zaś jedynie o czcze ambicje, ale o osiągnięcie zasłużonego sukcesu na scenie muzycznej. I to właśnie muzyka jest tu główną bohaterką – bo Przez całą noc to przede wszystkim fantastyczny popis jazzowy. Można tu zobaczyć i posłuchać największych muzyków tamtego okresu: Charlie’ego Mingusa, Dave’a Brubecka, Johna Dankwortha czy Berta Courtleya.
Karolina Kosińska
Brytyjski reżyser filmowy urodzony w 1911 roku. Karierę rozpoczął od współpracy ze słynnym Ealing Studios, ale największą sławę zyskał dzięki realizacji filmu The Blue Lamp (1950), którego bohater, policjant George Dixon, stał się później bohaterem popularnej serii telewizyjnej. W latach 50. i 60. zrealizował kilkadziesiąt filmów doskonale wpisujących się w gusta ówczesnej brytyjskiej publiczności.
1943 The Bells Go Down
1944 They Came to a City
1946 Oflag XXVII
1950 The Blue Lamp
1951 Pool of London
1959 Sapphire
1960 The League of Gentlemen
1961 Victim
1962 All Night Long
1966 Chartum / Khartoum
1969 The Assassination Bureau
1970 The Man Who Haunted Himself