film
     
Wózkownia: Nić widmo
Phantom Thread
reż. Paul Thomas Anderson / USA 2017 / 130’
Brak nadchodzących seansów .
Ostatni seans odbył się 1 marca 2018.

Obsada

Daniel Day-Lewis, Lesley Manville, Jane Perry

Opis filmu

Londyn, lata pięćdziesiąte. Słynny krawiec Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) wraz z siostrą Cyril (Lesley Manville) stanowią centrum brytyjskiej mody, ubierając gwiazdy filmowe, rodzinę królewską, socjetę, damy i debiutantki. Wszystko to w wytwornym stylu The House of Woodcock. Przez życie Woodcocka przewija się mnóstwo kobiet, inspirują go, towarzyszą, on wciąż pozostaje kawalerem. Aż do momentu, w którym w jego życiu pojawia się Alma (Vicky Krieps), która wkrótce staje się jego muzą i kochanką. Jego uporządkowane życie burzy miłość. 

Informacje o reżyserze

Paul Thomas Anderson

Jeden z najbardziej oryginalnych amerykańskich twórców, reżyser i scenarzysta. Znawca i wielbiciel kina i kinowej tradycji i techniki. Urodzony w 1970 roku twórca dorastał pod Los Angeles, w podmiejskiej San Fernando Valley. Bliskość Hollywood sprawiała, że okolica pełna była zarówno aspirujących aktorów, jak i tych, którzy dawno stracili nadzieję na sukces. To doświadczenie silnie wpłynęło na jego karierę – to w tej okolicy rozgrywa się kilka jego dzieł. Przez dwa dni studiował na NYU, po czym zdecydował się wycofać czesne, a za zdobyte w ten sposób fundusze zrealizował krótki film. Zanim zadebiutował w pełnym metrażu, zjadł zęby asystując na niezliczonych planach reklam i wideoklipów.

Anderson to uważny obserwator Amerykańskich suburbii. Jego bohaterowie to często samotnicy i outsiderzy, których prywatne historie twórca konfrontuje ze społeczeństwem, jego schematami i wymogami. Potrafi z maestrią sięgać do przepastnej filmowej rekwizytorni, najbardziej ograne zabiegi czyniąc swieżymi i innowacyjnymi. Każde jego kolejne dzieło zyskuje status kultowego; od kampowych, słodko-gorzkich „Boogie Nights”, przez wielowątkową, migotliwą, transową „Magnolię” po sugestywne, mistrzowskie dramaturgicznie „Aż poleje się krew”. Jego doskonale napisane filmy pozostają w pełni autorskimi, niezależnymi projektami – a jednak Andersonowi, niegdyś twórcy niszowemu, udaje się z czasem zjednywać sobie coraz szersze rzesze fanów, co potwierdza długi rządek rozmaitych nagród, którymi może się pochwalić. Po pięciu nominacjach, obecność Oscara w tej kolekcji zdaje się być jedynie kwestią czasu.


Director and screenwriter Paul Thomas Anderson is one of the most original American filmmakers, well-versed in cinematic history, tradition and technique. Born in 1970 in the suburban San Fernando Valley near Los Angeles, whose proximity to Hollywood offers a view into the lives of aspiring and crestfallen actors, Anderson went on to use “The Valley” in several of his films. He spent two days studying at NYU, after which he withdrew his tuition to pay for a short film. Prior to his feature length debut, he cut his teeth on the sets of numerous commercials and music videos.

Anderson is a careful observer of American suburbia. His protagonists are often loners and outsiders whose personal stories pit them against society’s conventions and demands. He masterfully reaches into his spacious store of ideas, refitting the most cliché forms with freshness and innovation. Each of his films has earned cult status, from the bittersweet and campy Boogie Nights, the multi-plot and entrancing Magnolia to the suggestive and dramaturgically masterful There Will Be Blood. His tightly written scripts remain the work of an independent auteur, but Anderson, though once a niche director, has consistently increased his fan base as confirmed by the rows of awards his films have garnered. After five nominations, its seems only a matter of time until an Oscar is among them.

 

Filmografia/ Filmography

1988 The Dirk Diggler Story (kr. metraż / short)

1993 Cigarettes & Coffee (kr. metraż / short)

1996 Hard Eight (oryg. Sydney)

1997 Boogie Nights

1998 Flagpole Special (kr. metraż / video short)

1999 Magnolia

2000 SNL Fanatic (kr. metraż TV / TV short)

2001 Saturday Night Live: The Best of Molly Shannon (kr. metraż / video short)

2002 Lewy Sercowy / Punch-Drunk Love

2003 Couch (kr. metraż TV / TV short)

2003 Mattress Man Commercial (kr. metraż / video short)

2003 Blossom & Blood (kr. metraż / video short)

2007 Aż poleje się krew / There Will Be blood

2012 Mistrz / The Master

 

stopka

reżyseria: Paul Thomas Anderson
obsada: Daniel Day-Lewis, Lesley Manville, Jane Perry
polski dystrybutor: UIP
barwa: kolor
Adapter. Kino bez barier: Ukryta gra 
Adapter. Kino bez barier
Łukasz Kośmicki, Polska 2019
Basia 3 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Robert Jaszczurowski, Polska 2019
Boże Ciało 
Jan Komasa, Polska 2019
Deerskin 
Quentin Dupieux, Francja 2019
Dwóch papieży 
Fernando Meirelles, Wielka Brytania, Włochy, Argentyna, USA 2019
Gorący temat 
Jay Roach, Kanada, USA 2019
Jojo Rabbit 
Taika Waititi, USA, Niemcy 2019
Joker 
Todd Phillips, USA 2019
Judy 
Rupert Goold, Wielka Brytania 2019
Kraina lodu 2 
Jennifer Lee, Chris Buck, USA 2019
Kraina miodu 
Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov, Macedonia 2019
Marona - psia opowieść (lektor) 
Anca Damian, Rumunia, Francja, Belgia 2019
Marona - psia opowieść (napisy) 
Anca Damian, Rumunia, Francja, Belgia 2019
Mayday 
Sam Akina, Polska 2019
Na noże 
Rian Johnson, USA 2019
Oficer i szpieg 
Roman Polański, Francja, Włochy 2019
Pannonia Entertainment: Bosch - Ogród snów 
Pannonia Entertainment
José Luis López-Linares
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Psy 3. W imię zasad 
Władysław Pasikowski, Polska 2020
Sokół z masłem orzechowym 
Tyler Nilson, Michael Schwartz, USA 2019
Tajni i fajni 
Nick Bruno, USA 2019
Tam gdzieś musi być niebo 
Elia Suleiman, Francja, Katar, Niemcy, Kanada, Turcja, Palestyna 2019
The Lighthouse 
Robert Eggers, USA, Kanada 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.