Suspiria, reż. Luca GuadagninoSuspiria, reż. Luca Guadagnino
02 listopada 2018
Premiery tygodnia: "Bohemian Rhapsody", "Suspiria"...

Od 2 listopada w Kinie Nowe Horyzonty

Bohemian Rhapsody
reż. Dexter Fletcher, Bryan Singer / Wielka Brytania, USA 2018 / 134’

Porywająca opowieść o zespole Queen, jego muzyce i niezwykłym wokaliście Freddiem Mercurym (Rami Malek – serial TV ”Mr. Robot”), który przełamując stereotypy i konwencje, zdobył uwielbienie niezliczonych fanów. Film pokazuje błyskotliwą karierę zespołu, który dzięki ikonicznym utworom i rewolucyjnemu brzmieniu wspiął się na szczyty sławy, dopóki skandalizujący styl życia Mercury’ego nie postawił wszystkiego pod znakiem zapytania. Triumfalny powrót zespołu podczas koncertu na rzecz Live Aid z udziałem cierpiącego na śmiertelną chorobę Mercury’ego wszedł na trwałe do historii muzyki rockowej i po dziś dzień stanowi źródło inspiracji dla wszystkich tych, którzy czują się inni, niepoprawnych marzycieli i wielbicieli muzyki na całym świecie.

Suspiria
reż. Luca Guadagnino / Włochy, USA  2018 / 152’

Luca Guadagnino wreszcie rozprawia się z traumą sprzed lat. W swoim remake'u Suspirii wraca do kultowego horroru, który śmiertelnie przeraził go w dzieciństwie. Nie naśladuje jednak starego mistrza, tylko bezczelnie bawi się historią młodziutkiej Susie Bannion pochodzącej z religijnej rodziny z Ohio. W 1977 roku dziewczyna trafia do berlińskiej szkoły tańca prowadzonej przez Madame Blanc, która wobec swojej podopiecznej ma szczególne plany. Ukryte we wnętrzu starego budynku szkoły zło wkrótce da o sobie znać. Guadagnino ponownie pracuje z Tildą Swinton oraz Dakotą Johnson, której dał rozwinąć skrzydła już w Nienasyconych; na ekranie zobaczymy również Małgorzatę Belę. Zastąpiwszy nagrania zespołu Goblin utworami Thoma Yorke'a, reżyser powoli dawkuje napięcie, by wreszcie pozwolić sobie na niczym nieskrępowany wybuch.

Jeszcze dzień życia (napisy)
Jeszcze dzień życia (dubbing)
reż. Damian Nenow, Raúl de la Fuente / Polska, Hiszpania, Niemcy, Belgia, Węgry 2018 / 84’

Raúl de la Fuente i Damian Nenow sięgają po wydaną w 1976 roku książkę Ryszarda Kapuścińskiego i tak jak Ari Folman w pamiętnym Walcu z Baszirem, za pomocą ostrej, komiksowej kreski szkicują obraz wyniszczającej wojny w Angoli. Łączący techniki animacji, dokumentu i fabuły film - prezentowany na festiwalu w Cannes - to dzieło hipnotycznie wciągające. Główny bohater, Kapuściński we własnej osobie, wprowadza nas w rzeczywistość paradoksów wojny i trudnych wyborów, których musiał wówczas dokonać. Były tam takie sytuacje, że człowiek właściwie wiedział, że nie będzie już żył. I każdego dnia mówiło się z ulgą: O, jeszcze jeden dzień z życia mam za sobą, jeszcze jeden mnie czeka. Ale już nie więcej - mówił o swoich doświadczeniach Kapuściński. Reżyserzy z uwagą przysłuchują się jego słowom, a jednocześnie szukają prawdy także poza książką mistrza. Rozmawiając z ludźmi, których opisywał, prowadzą śledztwo na własną rękę.

Dziedziczki
reż. Marcelo Martinessi / Paragwaj, Niemcy, Urugwaj, Brazylia, Norwegia, Francja 2018 / 95’

Chela (Ana Brun) całe dnie spędza w domu, malując, ma swoje przyzwyczajenia i rytuały, których rytmu pilnuje bardziej przebojowa i harda Chiquita (Margarita Irún). Choć kobiety od dekad są parą, nauczyły się ukrywać swój związek przed wścibskimi oczami konserwatywnego paragwajskiego społeczeństwa. Gdy jednak wpadają w kłopoty finansowe, ich życie czeka rewolucja i nawet wyprzedaż drogocennego wyposażenia domu, będącego symbolem ich przynależności do elity, nie wystarczy, by utrzymać status quo. Chiquita trafia do więzienia za długi, a wycofana do tej pory Chela zmuszona jest wyjść ze skorupy i zmierzyć się z zewnętrznym światem. Podążając za nią, obserwujemy, jak spokojna, intymna opowieść zaczyna wręcz wrzeć od emocji. Rozpisane właściwie wyłącznie na kobiety Dziedziczki okazały się rewelacją tegorocznego Berlinale i zdobyły nagrodę Alfreda Bauera dla nowatorskiego filmu oraz Srebrnego Niedźwiedzia za wspaniałą rolę Any Brun.

Dziadek do orzechów i cztery królestwa (napisy)
Dziadek do orzechów i cztery królestwa (dubbing)
reż. Lasse Hallström, Joe Johnston / USA 2018 / 99’

Nowy film Disneya, który jest swobodną adaptacją Dziadka do orzechów – baletu Czajkowskiego i opowiadania E.T.A. Hoffmanna. Clara to dziewczyna poszukująca jedynego w swoim rodzaju klucza, który pozwoli jej otworzyć pudełko z darem od zmarłej matki. W czasie poszukiwań trafia do tajemniczej, magicznej krainy. Tam spotyka żołnierza, Phillipa. Razem stają do walki ze złą Matka Ginger, władczynią Czwartego Królestwa, aby zdobyć klucz i zaprowadzić ład i porządek w całej krainie.

1917 
Sam Mendes, USA 2020
Boże Ciało 
Jan Komasa, Polska 2019
Jojo Rabbit 
Taika Waititi, USA, Niemcy 2019
Klub "Wysokich Obcasów": Matthias i Maxime 
Klub "Wysokich Obcasów"
Xavier Dolan, Kanada 2019
Kłamstewko 
Lulu Wang, USA 2019
Małe kobietki 
Greta Gerwig, USA 2019
Marona - psia opowieść (lektor) 
Anca Damian, Rumunia, Francja, Belgia 2019
Miłość mojego brata 
Monia Chokri, Kanada 2019
Monos 
Pokazy specjalne
Alejandro Landes, Argentyna, Holandia, Niemcy, Szwecja, Kolumbia, Urugwaj 2019
Na noże 
Rian Johnson, USA 2019
Nowe Horyzonty dla Seniora: Kłamstewko 
Nowe Horyzonty dla Seniora
Lulu Wang, USA 2019
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Poznajmy się jeszcze raz 
Nicolas Bedos, Francja 2019
Szybcy i śnieżni 
Benoît Godbout, Kanada 2018
Tajni i fajni 
Nick Bruno, USA 2019
Tommaso 
Abel Ferrara, Włochy, Wielka Brytania, USA 2019
Basia 3 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Robert Jaszczurowski, Polska 2019
Kraina miodu 
Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov, Macedonia 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.