Przenikliwe, minimalistyczne studium męskości, przywodzące na myśl twórczość literacką Iwana Turgieniewa, filmową - Béli Tarra. Historia edypalnego konfliktu, umieszczonego w surowej scenerii węgierskiej wsi. Ojciec po długiej nieobecności wraca z więzienia do domu, przejętego w tym czasie przez syna, obwiniającego go o przedwczesną śmierć matki. Obcy sobie, okrutni, milczący mężczyźni łączą siły w walce o to, by ich wspólna ziemia wydała plon. Ojciec pragnie odkupić winy przeszłości, ale zbliżenie z synem wydaje się niemożliwe. Dzieli ich emocjonalny dystans, ulegający nieustannym wahaniom. Miłość łatwo przechodzi w nienawiść, atak prowokuje odwet. Ich relacja jest źródłem napięcia, które sięga zenitu, gdy na horyzoncie pojawia się kobieta – siostra zmarłej żony, o której względy obaj zabiegają. W niemal pozbawionym słów filmie debiutanta Viktora Oszkara Nagy’ego dramaturgia budowana jest za pomocą obrazu. Cisza kontrastuje z ekspresją ludzkich spojrzeń i wizualną mocą umieszczonego w kadrze krajobrazu.
Pokazywany z krótkimi metrażami Ticket (reż.. Rofusz Ferenc, 9 min.) i Zupa jarzynowa (Zöldségleves, reż.. Neuberger Gizela, 6 min.).