repertuar

wczoraj
dzisiaj
jutro
PWŚCPSN
loading

dzisiaj

 
0
strona główna

kup bilet

Ostatni seans filmu odbył się 21 października 2012.

Time

Shi-gan

reż. Kim Ki-duk

czas: 97’
produkcja: Korea Południowa, Japonia 2006
obsada: Seong Hyeon-a, Ha Jung-woo, Kim Sung-min
język: koreański
polskie napisy
nagrody: MFF Chicago 2006 - Nagroda Plaque; Fantasporto (MFF w Porto) 2007 - Directors' Week Award: najlepszy aktor
scenariusz: Kim Ki-duk
zdjęcia: Sung Jong-mu
montaż: Kim Ki-duk
muzyka: Noh Hyeong-woo
producent: Kang Yong-gu, Kim Ki-duk
produkcja: a Kim Ki-duk film

W Time wypracowany przez lata styl Kima Ki-duka został poddany lekkiemu liftingowi. Przestrzeń, dotychczas zaanektowana przez ciszę, wypełniła się potokami dialogów, a zarzucana koreańskiemu twórcy hermetyczność wizji ustąpiła miejsca rzadko spotykanej przystępności. Mimo wszystko reżyser wciąż nie stracił wyrazistego charakteru pisma. W Time Kim Ki-duk uprawia ostrą krytykę współczesnej cywilizacji opętanej kultem nowości, perfekcji i pięknego ciała. Według reżysera w takich warunkach coraz trudniejsze staje się budowanie stabilnych relacji międzyludzkich. Na ciężką próbę zostaje wystawiony również związek bohaterów filmu. Młoda kobieta See-hee utwierdza się w przekonaniu, że przestała pociągać fizycznie swojego partnera. Pewnego dnia decyduje się uciec od niego i poddać radykalnej operacji plastycznej, by niespodziewanie powrócić do życia Ji-woo jako zupełnie inna osoba. Choć oparty na takim koncepcie fabularnym Time pozostaje mocno osadzony w realiach współczesnej Korei, jednocześnie ma w sobie baśniową uniwersalność. Umowny charakter opowiadanej historii pozwala reżyserowi na poetycką zadumę nad istotą miłości i ewolucją uczuć pod wpływem mijającego czasu.

Piotr Czerkawski

Kim Ki-Duk

Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.

Wybrana filmografia

1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile

2000 Wyspa / Seom / The Isle

2001 Bad Guy / Nabbeun namja

2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring

2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron

2011 Arirang (doc.)

Polub nas

Bądź na bieżąco, dołącz do newslettera!