W Time wypracowany przez lata styl Kima Ki-duka został poddany lekkiemu liftingowi. Przestrzeń, dotychczas zaanektowana przez ciszę, wypełniła się potokami dialogów, a zarzucana koreańskiemu twórcy hermetyczność wizji ustąpiła miejsca rzadko spotykanej przystępności. Mimo wszystko reżyser wciąż nie stracił wyrazistego charakteru pisma. W Time Kim Ki-duk uprawia ostrą krytykę współczesnej cywilizacji opętanej kultem nowości, perfekcji i pięknego ciała. Według reżysera w takich warunkach coraz trudniejsze staje się budowanie stabilnych relacji międzyludzkich. Na ciężką próbę zostaje wystawiony również związek bohaterów filmu. Młoda kobieta See-hee utwierdza się w przekonaniu, że przestała pociągać fizycznie swojego partnera. Pewnego dnia decyduje się uciec od niego i poddać radykalnej operacji plastycznej, by niespodziewanie powrócić do życia Ji-woo jako zupełnie inna osoba. Choć oparty na takim koncepcie fabularnym Time pozostaje mocno osadzony w realiach współczesnej Korei, jednocześnie ma w sobie baśniową uniwersalność. Umowny charakter opowiadanej historii pozwala reżyserowi na poetycką zadumę nad istotą miłości i ewolucją uczuć pod wpływem mijającego czasu.
Piotr Czerkawski
Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.
1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile
2000 Wyspa / Seom / The Isle
2001 Bad Guy / Nabbeun namja
2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring
2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron
2011 Arirang (doc.)