repertuar

wczoraj
dzisiaj
jutro
PWŚCPSN
loading

dzisiaj

 
0
strona główna

kup bilet

Ostatni seans filmu odbył się 19 października 2012.

Pusty dom

3-Iron / Bin-jip

reż. Kim Ki-duk

czas: 88’
produkcja: Korea Południowa 2004
obsada: Lee Seung-yeon, Jae Hee, Kwon Hyuk-ho, Choi Jeong-ho
język: koreański
polskie napisy
nagrody: MFF w Wenecji 2004 - Nagroda FIPRESCI, Złote Lwiątko, Nagroda Specjalna dla reżysera, Nagroda Specjalna SIGNIS Award - Honorable Mention; MFF Busan 2004 - Nagroda Netpac; MFF San Sebastián 2005 - Nagroda FIPRESCI
scenariusz: Kim Ki-duk
zdjęcia: Jang Sung-beak
montaż: Kim Ki-duk
muzyka: Slivan
producent: Kim Ki-duk, Seo Young-ju
produkcja: a Kim Ki-duk film, Cineclick Asia (Fantom co.,Ltd)

Nakręcony zaledwie w 16 dni, film przypomina przewrotne love story, w którym miłość staje się środkiem do przełamania egzystencjalnej pustki. Reżyser z sympatią portretuje zachowania Tae-suka - młodego chłopaka, włamującego się do mieszkań nieobecnych właścicieli. Odwiedzane przez bohatera puste domy to miejsca pozbawione ducha, zapomniane i przygnębiające. Obecność Tae-suka pozwala tchnąć w nie odrobinę życia, a samemu bohaterowi pomaga w odczuwaniu atmosfery zakorzenienia i stabilności. Kreowana przez chłopaka komfortowa iluzja w pewnym momencie gwałtownie ściera się z rzeczywistością. Podczas jednego ze swych osobliwych włamań bohater nieoczekiwanie wpada na maltretowaną przez męża kobietę. Tae-suk i Sun-Hwa z miejsca zostają połączeni uczuciem, którego podstawę stanowi sprzeciw wobec zastanej rzeczywistości. Bohaterowie postanawiają wyrazić go za sprawą ciągłego milczenia, a podstawą swego kontaktu czynią język gestów, przeczuć i emocji. W baśniowym świecie Pustego domu porozumienie staje się możliwe bez słów, a pozornie irracjonalne uczucie może doczekać się absolutnego spełnienia.

Piotr Czerkawski

Kim Ki-Duk

Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.

Wybrana filmografia

1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile

2000 Wyspa / Seom / The Isle

2001 Bad Guy / Nabbeun namja

2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring

2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron

2011 Arirang (doc.)

Polub nas

Bądź na bieżąco, dołącz do newslettera!