repertuar

wczoraj
dzisiaj
jutro
PWŚCPSN
loading

dzisiaj

 
0
strona główna

kup bilet

Ostatni seans filmu odbył się 22 października 2012.

Barbie

Ba-bi

reż. Lee Sang-woo

czas: 97’
produkcja: Korea Południowa 2011
obsada: Kim Ah-Ron, Kim Sae-ron, Lee Cheon-hee, Cat Tebo
język: koreański
polskie i angielskie napisy (Polish and English subtitles)
scenariusz: Lee Sang-woo
zdjęcia: Kim Min-su
montaż: Lee Sang-woo
muzyka: Kang Min-kuk
producent: Cha Sung-jai, Kim Tae-yeong
produkcja: Indicom Media

Amerykanin Steve razem ze swoją 13-letnią córką, Barbie przyjeżdża do Pohang, gdzie na przedmieściach odwiedza koreańską rodzinę. Drobny cwaniaczek Mang-tak zabiera go do domu swojego starszego brata, niepełnosprawnego umysłowo Mang-woo. Bracia prowadzą mały pensjonat nad morzem, z trudem wiążąc koniec z końcem. Steve poznaje dwie córki Mang-woo, różniące się od siebie jak ogień i woda: 13-letnią, zajmującą się domem i ojcem Soon-young i młodszą, zakochaną w Ameryce chorowitą kokietkę, Soon-ja. Starsza, zdrowa dziewczynka ma zostać adoptowana przez amerykańską rodzinę, która zapewni jej lepsze życie. Intencje Steve’a nie są jednak czyste, a żądny zysku Mang-tak zarobi na tej transakcji dużo pieniędzy. Wuj nie przyjmuje do wiadomości odmowy Soon-young, która znajduje się na przegranej pozycji. Słabi nie mają głosu wobec przemocy, stosowanej przez silnych. Jednak po tym, jak Barbie zaprzyjaźnia się z Soon-young, Steve nagle zmienia zdanie i chce adoptować Soon-ja. Córka stara się dociec, co stoi za dziwnym zachowaniem ojca.

„To nie jest film o smutnej rzeczywistości adopcyjnej w Korei – przekonuje reżyser – ale o tym, jak żyć we właściwy sposób, o ludzkiej godności.” 

Agnieszka Szeffel

Lee Sang-woo

Reżyser i aktor. Urodził się w Seulu, studiował w UC Berkeley, pracował przy Koreańskim Festiwalu Filmowym w San Francisco i przy studenckich festiwalach filmowych w USA. Po powrocie do Korei znalazł się w ekipie, realizującej filmy Kim Ki-duka Time i Oddech. Jego pełnometrażowy debiut Tropical Manila w 2009 roku był pokazywany na MFF w Rotterdamie. Tytuły dwóch kolejnych filmów dobrze opisują tematykę i emocjonalne zabarwienie jego kina: Mother is a Whore i Father is a Dog. Oba, z niewielkim budżetem, w alegoryczny sposób portretują rozpad rodzinnych więzi i brak porozumienia między pokoleniami. Barbie, film pokazywany na festiwalu w Busan w 2011 roku, choć posiada o wiele większy od poprzednich budżet i bardziej wyrafinowany charakter, dotyka równie kontrowersyjnych kwestii społecznych.

Filmografia

2008 Tropical Manila

2009 Mother is a Whore

2010 Father is a Dog

2011 Barbie 

2012 Fire in Hell

Polub nas

Bądź na bieżąco, dołącz do newslettera!