Megalopolis to osadzona w wyimaginowanej współczesnej Ameryce epicka opowieść, wyreżyserowana przez Francisa Forda Coppolę, twórcę Czasu apokalipsy i Ojca chrzestnego. Żadna superprodukcja w historii współczesnego kina nie wywołała tak skrajnych emocji i nie podzieliła widowni tak jak jego najnowszy film. Zaskoczenie, zachwyt, złość, oburzenie – cokolwiek napisano o najnowszym filmie Coppoli, nic nie przygotowało widowni na jego bezkompromisową wizję, nad którą pracował od blisko 40 lat. Megalopolis to filmowy testament, a zarazem doświadczenie totalne, wykraczające poza granice konwencjonalnego kina.
Konieczność reform w mieście Nowy Rzym jest źródłem konfliktu na szczytach władzy. Genialny architekt Cezar Catalina (Adam Driver) pragnie dla miasta utopijnej, idealistycznej przyszłości. Jego przeciwnik, burmistrz Franklin Cicero (Giancarlo Esposito), jest zwolennikiem kapitalistycznego status quo, które hołduje interesom najbogatszych. Rozdarta między nimi Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), córka burmistrza, będzie musiała wybrać między swoją fascynacją Cezarem, a lojalnością wobec ojca. Konflikt zmusi wszystkich do odpowiedzi na odwieczne pytanie: jak powinna wyglądać przyszłość naszego społeczeństwa i całej cywilizacji.
W szalonym opus magnum Coppoli przeglądają się nasz świat i nasze czasy. Punktem wyjścia dla wybitnego twórcy światowego kina jest pytanie: na ile nasza cywilizacja różni się od wszystkich, które ją poprzedziły i bezpowrotnie już przeminęły? Co by było, gdyby cywilizacja antycznego Rzymu – z jego ideami, podejściem do seksualności i przedchrześcijańskim systemem wartości – nigdy nie dobiegła końca, a trwała do dziś? Na ile taki świat, operujący jednocześnie wysoce rozwiniętą technologią, różniłby się od naszego?
Megalopolis to erudycyjny, pełen zaskakujących rozwiązań formalnych i narracyjnych hołd dla niewyczerpanych możliwości kina i absolutnej wolności twórczej – i aby w pełni docenić tę superprodukcję najlepiej obejrzeć ją na jak największym ekranie. W rolach głównych wielkie gwiazdy amerykańskiego kina: Adam Driver, Shia LaBeouf, Aubrey Plaza, Jon Voight, Laurence Fishburne, Jason Schwartzman oraz Dustin Hoffman.
Dorastał na przedmieściach Nowego Jorku w rodzinie włosko-amerykańskiej. Jego ojciec był kompozytorem, matka aktorką. Skończył szkołę filmową i zaczął nie tylko reżyserować, ale też próbował sił w innych zawodach związanych z filmem. Po ukończeniu szkoły wojskowej i liceum, wstąpił na studia w Hosta College, gdzie tworzył scenariusze komedii muzycznych oraz reżyserował spektakle teatralne. W 1955 roku zaczął studia na wydziale filmowym Uniwersytetu Kalifornijskiego, a następnie został asystentem Rogera Cormana. Jako reżyser filmowy zadebiutował Obłędem. W 1969 roku założył firmę producencką American Zentrope. Międzynarodową sławę przyniosła Coppoli trylogia Ojciec chrzestny, opisująca dzieje mafijnej rodziny. Wspaniałym dokonaniem był także Czas Apokalipsy, uznawany za jedno z najświetniejszych i twórczych osiągnięć w dziedzinie adaptacji światowej literatury.
2009 Tetro
2007 Youth Without Youth
2001 Apocalypse Now, Redux
1997 The Rainmaker
1992 Dracula
1990 The Godfather III
1986 Peggy Sue Got Merried
1984 The Cotton Club
1979 Apocalypse Now
1974 Godfather II
1974 The Conversation
1972 The Godfather
1968 Finian's Rainbow
1963 The Terror