Fikcję jako rzeczywistość oferuje jeden z młodych psychotycznych bohaterów austriackiego moralisty Michaela Hanekego, w sięgającej trzewi medytacji nad przemocą i mediami.
To, co widzisz na ekranie, jest tym, co widzisz dosłownie. To główna zasada kryjąca się za filmem Hanekego, i choć teza wydaje się trudna do udowodnienia, reżyserowi udaje się stworzyć niepokojąco dobrą ilustrację, mogącą rywalizować w zakresie podnoszonych tematów i siły wstrząsu z filmem Rémy'ego Belvaux Człowiek pogryzł psa. Rodzina z wyższej klasy średniej przyjeżdża do domku nad jeziorem, by spędzić tam letnie wakacje. U drzwi pojawia się młody człowiek, Peter, twierdząc, że jest przyjacielem sąsiadów.
Funny Games to iskra zapalna dla zażartych dyskusji, film pełen upiornych obrazów i sytuacji, zagranych przez doskonale obsadzonych aktorów, którzy podążają w strumieniu gęstej historii od jednego, do drugiego koszmarnego zdarzenia. To niewygodne, niepokojące i całkowicie prowokacyjne spojrzenie na globalną kulturę medialnej przemocy, która nie tylko przyciąga nieszczęsnych widzów, ale też zmusza ich ostatecznie do akceptacji, czy im się to podoba czy nie. Marc Savlov, The Austine Chronicle
Jeden z najwybitniejszych twórców współczesnego kina. Laureat nagród Europejskiej Akademii Filmowej, Oscara oraz Złotej Palmy w Cannes (dwukrotnie, za Białą wstążkę i Miłość). Urodzony w Monachium Austriak, pracował w telewizji (od 1974 roku) i teatrze. Wystawiał Strindberga, Goethego i von Kleista. Od debiutu kinowego w 1989 roku, tworząc w Austrii, Francji i USA, stał się mistrzem przenikliwej analizy i krytyki tego, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami społeczeństwa dobrobytu.
1989 Siódmy kontynent / Der siebente Kontinent / The Seventh Continent
2000 Kod nieznany / Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages / Code Unknown
2001 Pianistka / La Pianiste / The Piano Teacher
2009 Biała wstążka / Das weiße Band – Eine deutsche Kindergeschichte / White Ribbon
2012 Miłość / Amour