Jedna z ostatnich i mniej znanych oper Pucciniego premierę miała w czasie I wojny światowej w Monte Carlo – i to właśnie na francuskiej riwierze toczy się trzeci akt rozważań o naturze miłości. Romantyczna i tragiczna czy może jednak pragmatyczna i biznesowa? Nicolas Joël odpowiada na te pytania w bogatych dekoracjach w stylu art déco, a Speranza Scapucci podkreśla lekkość i taneczność muzyki. Choć Jaskółka nigdy nie weszła do operowego kanonu, może zachwycać do dziś wieloma ansamblami, a także popisową arią Chi il bel sogno di Doretta z pierwszego aktu. W w roli kurtyzany Magdy występuje tym razem znana czarnoskóra sopranistka Angel Joy Blue (zdobywczyni Grammy za inscenizację Porgy and Bess George’a Gershwina w Met). Na scenie towarzyszy jej ubogi, lecz oczywiście szlachetny student Ruggero – w tę postać wciela się chilijski tenor Jonathan Tetelman, którego głos określano niedawno jako „jasny i świetlisty, przenoszący nas do przestrzeni żywego liryzmu”.