Szalona love story w reżyserii jednej z najciekawszych reżyserek współczesnego kina, nominowanej do Oscara i wielokrotnie nagradzanej w Cannes Andrei Arnold (Fish Tank). Nowoczesne kino drogi. Jego młodzi bohaterowie szukają niezależności i wolności. 18-letnia Star (debiutująca na ekranie Sasha Lane) o niczym bardziej nie marzy niż o wyrwaniu się z małego miasteczka, gdzie mieszka z ojczymem i młodszym rodzeństwem. Po kolejnej domowej kłótni porzuca dotychczasowe życie i dołącza do przypadkowo spotkanej grupy rówieśników, którzy wspólnie jeżdżą po Ameryce. Łączy ich poszukiwanie przygody i łatwych pieniędzy. Włóczęga jest ich codziennością, motele ich domem, a życie – niekończącą się zabawą w rytmie popularnych przebojów. Przewodzi im Krystal (Riley Keough, którą pamiętamy z głównej roli w serialu The Girlfriend Experience), decydująca o tym, kto zostanie przyjęty do grupy, a kto z niej wyrzucony. Jej najbliższy współpracownik Jake (Shia LeBoeuf) bierze Star pod swoje skrzydła. Ich wspólne przygody na granicy prawa wkrótce przeradzają się w fascynację i uczucie, które zostanie wystawione na próbę.
Pełen energii American Honey podbił publiczność festiwalu w Cannes. Przez wielu krytyków film Andrei Arnold do samego końca był typowany do Złotej Palmy, ostatecznie otrzymał Nagrodę Jury z rąk George'a Millera. Reżyserka stworzyła współczesną opowieść inspirowaną autentycznymi historiami. W rolach drugoplanowych wystąpili debiutanci: młodzi ludzie, których Arnold spotkała na ulicach amerykańskich miast. I to właśnie oni wybrali utwory, które złożyły się na ścieżkę dźwiękową (Rihanna, Calvin Harris, Sam Hunt, Lee Brice, Raury, The Raveonettes, Bruce Springsteen). American Honey to szalona podróż przez Stany z paczką przyjaciół przy dźwiękach ulubionych płyt. To pulsująca emocjami i muzyką opowieść o poszukiwaniu własnej drogi w życiu.
(opis dystrybutora)
Urodziła się w 1961 roku w Dartford w hrabstwie Kent. Po latach kariery aktorskiej i pracy przy telewizyjnych produkcjach dla dzieci zadebiutowała jako reżyserka, od razu zwracając uwagę krytyków i branży. Za swój trzeci krótki metraż Osa (2003) otrzymała Oscara. Proponuje widzom niejednoznaczne gatunkowo filmowe opowieści - najczęściej o młodych kobietach, często z klasy robotniczej (Red Road, Fish Tank). Jej naturalistyczny styl skrywa złożony warsztat i ogromne pokłady empatii dla bohaterów, zwykle granych przez debiutantów.
2003 Osa / Wasp (short)
2006 Red Road
2009 Fish Tank
2013 Wichrowe wzgórza / Wuthering Heights
2014 Transparent (tv series)
2016 American Honey