Gdyby Scott Pilgrim był czarnoskóry, nazywałby się Malcolm i chodził do szkoły w Los Angeles, gdzie notorycznie dostawałby łupnia od chłopaków z dzielni. Po pierwsze – za bycie nerdem, po drugie – za wkręcanie się w rzeczy przeznaczone dla białych. Czyli w hip-hop z lat 90., w jeżdżenie na BMX-ach, granie w punkowej kapeli i zbieranie dobrych ocen. Im bardziej akcja się rozkręca, a tytułowy towar trafia do rąk kolejnych niewłaściwych osób, tym mniej szkolnych perypetii, a więcej gangsterskich porachunków, samochodowych pościgów, strzelanek, absurdalnych dialogów i celebrytów prężących swoje wdzięki w drugoplanowych rolach.
U Famuyiwy grozę ulicznych wojen, czyli elementu, od którego trudno przecież całkowicie zdystansować się w kontekście kina afroamerykańskiego, rozmiękcza slapstickowy, inteligentny humor prezentowany przez bohaterów.
Damian Wiśniowski, "Film"
Nigeryjsko-amerykański reżyser i scenarzysta pracujący w Hollywood. Ukończył studia filmowe na USC. W swoich filmach koncentruje się na kwestiach afroamerykańskiej tożsamości.
1999 The Wood
2002 Brown Sugar
2007 Talk To Me
2010 Our Family Wedding
2015 Dope