Henry (William Hurt), szanowany nowojorski psychoanalityk, po miłosnym zawodzie pragnie zmienić swoje życie. W tym celu wyjeżdża do Paryża, dając wcześniej ogłoszenie do gazety w sprawie wynajmu swojego mieszkania. We Francji wynajmuje przytulny lokal od atrakcyjnej tancerki, która nie mogąc opędzić się od rzeszy wielbicieli emigrowała do Nowego Jorku. Traf chce, że Beatrice (Juliette Binoche) pojawia się w uporządkowanym mieszkaniu Henry'ego. Mężczyzna, nękany przez jej oddanych fanów, postanawia dowiedzieć się, kim jest Beatrice, przez którą nie ma ani chwili spokoju. Tymczasem ona zajmuje się już jego pacjentami.
(1950-2015) Córka żydowskich emigrantów z Polski, jedna z najwybitniejszych europejskich artystek awangardowych. Ukształtowało ją kino Jean-Luca Godarda oraz kontakty, jakie nawiązała z undergroundowymi reżyserami nowojorskimi. W Stanach, będąc pod wrażeniem dzieł Stana Brakhage’a, Jonasa Mekasa, a zwłaszcza Michaela Snowa, zadebiutowała pełnometrażowym Hotelem Monterey (1972). Następnie, już w Europie, kręciła filmy o zacięciu feministycznym, eksperymentujące z formami narracji i zrealizowane w powolnym rytmie długich ujęć.
1972 Hôtel Monterey
1974 Ja, ty, on, ona / Je, tu, il, elle / I, You, He, She,
1978 Spotkania Anny / Les Rendez-vous d’Anna / Meetings with Anna
1983 Un jour Pina a demandé / One Day Pina Asked Me
1989 Histoires d’Amérique / American Stories, Food, Family and Philosophy
1991 Nuit et jour / Night and Day
1996 Kanapa w Nowym Jorku / Un divan a New York / A Couch in New York
2000 Uwięziona / La captive / The Captive
2004 Jutro przeprowadzka / Demain on déménage / Tomorrow We Move
2011 Szaleństwo Almayera / La folie Almayer / Almayer’s Folly