Nagroda za reżyserię na MFF w Cannes. Oparta na faktach historia utalentowanych zapaśników, braci Marka i Davida Schultzów. Spotkanie z marzącym o zwycięskiej drużynie ekscentrycznym multimilionerem Johnem du Pontem zamieni życie sportowców w piekło. Portret daleki od ram klasycznej biografii.
Wbrew pozorom „Foxcatcher” nie jest thrillerem czy kryminałem, tylko mrocznym, przenikliwym studium patologicznej, sadomasochistycznej relacji. Między niezrównoważonym psychicznie, uzależnionym od matki, chorobliwie zakompleksionym, starym, aseksualnym, cierpiącym na manię wielkości miliarderem a biednym, zagubionym, opuszczonym przez ojca, niepewnym swojej tożsamości, wybitnie utalentowanym sportowcem. Skojarzenie z „Mistrzem” Paula Thomasa Andersona narzuca się w sposób jednoznaczny. Nie odbiera blasku filmowi Millera.
Janusz Wróblewski, „Polityka”
Urodził się w 1966 roku w Nowym Jorku. Amerykański reżyser, absolwent NYU. Studiował tam z poznanym jeszcze w liceum Philipem Seymourem Hoffmanem, z którym lata później nakręcił swój fabularny debiut Capote, wyróżniony Oscarem i kilkoma nominacjami. Tworzy twórczy tandem ze scenarzystą Danem Futtermanem. Wszystkie jego filmy (także Moneyball i Foxcatcher) spotkały się z ogromnym uznaniem krytyki, przynosząc mu nagrody m.in. w Toronto, Cannes i Berlinie.
1998 The Cruise (doc.)
2005 Capote
2011 Moneyball
2012 The Question (doc., short)
2014 Foxcatcher