Pokazywany na festiwalu w Wenecji najnowszy film Romana Polańskiego. Jego bohaterem jest Thomas, reżyser poszukujący odtwórczyni głównej roli do swojej nowej sztuki. Wyczerpujący casting nie przynosi rezultatu. Żadna z kandydatek nie nadaje się do roli kobiety, która zawiera umowę z mężczyzną, by uczynić z niego niewolnika. Zrezygnowany reżyser już zbiera się do wyjścia, gdy do teatru wpada Wanda. Wydaje się bezczelna, niewychowana, zdesperowana i nieprzygotowana. Gdy Thomas niechętnie zgadza się dać jej szansę, aktorka przechodzi oszałamiającą metamorfozę.
„Wenus w futrze" Romana Polańskiego to perełka. Film inteligentny, błyskotliwy, świetnie zrealizowany i rewelacyjnie zagrany. A przecież temat wydawał się niebezpieczny. Polański przeniósł na ekran sztukę Davida Ivesa – historię reżysera, który szuka aktorki mogącej zagrać główną rolę w spektaklu opartym na erotycznym XIX-wiecznym opowiadaniu Leopolda von Sachera-Masocha.
Barbara Hollender, „Rzeczpospolita”
Urodzony w 1933 roku w Paryżu polski reżyser, scenarzysta i aktor. Kształcił się w łódzkiej filmówce, gdzie zrealizował m.in. Dwóch ludzi z szafą. Międzynarodowy rozgłos przyniósł mu nominowany do Oscara Nóż w wodzie. Od 1962 roku Polański pracuje za granicą. We Francji i w Wielkiej Brytanii zrealizował m.in. Wstręt i Matnię, a później w Hollywood Dziecko Rosemary oraz Chinatown. W 1978 roku w związku z oskarżeniem o gwałt na nieletniej wrócił do Europy, gdzie pracuje do dziś. Za nakręconego w 2002 roku Pianistę reżyser otrzymał Złotą Palmę w Cannes oraz Oscara. Zrealizowany w 2010 roku Autor widmo przyniósł Polańskiemu Srebrnego Niedźwiedzia na festiwalu w Berlinie.
1962 Nóż w wodzie / Knife in the Water
1968 Dziecko Rosemary / Rosemary’s Baby
1974 Chinatown
1978 Tess
1988 Frantic
2002 Pianista / The Pianist
2010 Autor widmo / The Ghost Writer