Film według głośnej powieści Jerzego Pilcha pod tym samym tytułem, nagrodzonej w 2001 roku literacką Nike. Jego bohaterowie nie wylewają za kołnierz, od czasu do czasu podejmując rozpaczliwe próby wyjścia z nałogu. Gdy pisarz Jerzy zakocha się w młodej dziewczynie, uwierzy, że uda mu się nie zaglądać do kieliszka. Pewnego wieczoru wyląduje w barze Pod Mocnym Aniołem, a następnie w szpitalu, lekarze skierują go na odwyk. Pozna tam podobnych sobie ludzi: reżysera, kierowcę TIR-a, farmaceutkę, robotnika, fryzjerkę i innych, którzy w ramach terapii opowiedzą zabawne, niekiedy wstrząsające historie swojego życia.
Chciałbym, żeby przez pierwszą część filmu widz się świetnie bawił (kto z nas się nie śmiał z pijaka?), przez następną czuł narastające zażenowanie, a na koniec, żeby przerażony milczał. Z powieści Jerzego Pilcha oraz z mojego niegrzecznego widzenia kina można zmontować ekstra-mocny koktajl. Będzie miał sporo kolorów, bo pracuję z aktorami na półtonach i niuansach (…) i zapewniam, że będzie popularny, bo picie to jednak cały czas nasz sport narodowy.
Wojciech Smarzowski, reżyser
Urodził się w 1963 roku w Korczynie na Podkarpaciu. Jego kameralny, telewizyjny debiut o pogrążaniu się w szaleństwie był jednym z najbardziej oryginalnych utworów w Polsce lat 90. Kolejnym filmem podbił publiczność i krytykę przy pomocy ostrej satyry na wszystkie możliwe rodzime przywary, rozpinając Wesele między dramatem Wyspiańskiego a muzyką pop Tymańskiego. Dom zły, thriller o źródłach zła, to jeden z najbardziej wstrząsających obrazów pierwszej dekady XXI wieku – dopiero najnowszy film, Róża, o niemożliwej miłości Mazurki i Polaka po przejściach wprowadza jakiś promyk nadziei. Smarzowski lubi pracować ze stałą ekipą (aktorzy Jakubik i Dzięgiel, muzyk Trzaska, scenograf Zawierucha), a działalność komercyjną (seriale Na wspólnej, Brzydula) wyraźnie oddziela od artystycznej.
1998 Małżowina (TV)
2005 Wesele / The Wedding
2009 Dom zły / The Dark House
2011 Róża / Rose