Komedia absurdu Sergia Caballero, muzyka i artysty konceptualnego, reżysera Finisterrae, dyrektora poświęconego muzyce elektronicznej i multimediom festiwalu Sónar. Przetrzymywany w opuszczonej syberyjskiej elektrowni artysta zleca karłom-telepatom kradzież tytułowego przedmiotu. Odrealnione miejsce i postacie (m.in. beczka układająca haiku) oraz długie ujęcia tworzą dziwny, surrealistyczny świat. Dystans to zarazem heist movie, parodia Stalkera Tarkowskiego i melancholijna oda do poszukiwaczy lepszego życia.
Caballero nawiązuje do słynnego performance’u Josepha Beuysa "W jaki sposób wyjaśnić obrazy martwemu zającowi?". (...) "Dystans" jest jednym z tych filmów, które mogą narobić w głowie niezłego bałaganu. Przez prawie półtorej godziny będziecie się zastanawiać, o co w tym wszystkim chodzi...
Iwona Sobczyk, gazeta festiwalowa "Na horyzoncie"