21.30 - 23.00 Sugar Man, reż. Malik Bendjelloul
23.00 bufet z ciepłymi daniami, przekąskami i winem, zabawa taneczna z DJ’em, powitanie Nowego Roku – toast z winem musującym
1.00 - 2.45 Cztery słońca, reż. Bohdan Sláma
2.45 bufet z przekąskami gorącymi, zabawa taneczna z DJ’em
3.45 - 5.45 Holy motors, reż. Léos Carax
5.45 zakończenie
bilety: 150 zł
Sugar Man, reż. Malik Bendjelloul, Szwecja, Wlk. Brytania 2012, 85’
obsada: Sixto Rodriguez, Clarence Avant, Malik Bendjelloul
Laureat nagród publiczności na festiwalach Sundance i w Nowym Jorku. Film przedstawia niewiarygodną, ale prawdziwą historię życia Sixto Rodrigueza, piosenkarza, któremu wróżono karierę większą niż kariera Boba Dylana, a o którym... nikt nic nie wie. Pod koniec lat 60. dwóch uznanych producentów muzycznych usłyszało nieznanego piosenkarza o wielkim talencie. Jednak płyta okazała się fiaskiem. Kilka lat później pirackie kopie jego płyty trafiły do podzielonej apartheidem RPA. W ciągu dwóch dekad odniosły tam niewiarygodny sukces, bijąc rekordy sprzedaży muzyki Elvisa Presleya.
Cztery słońca, reż. Bohdan Sláma, Czechy 2012, 102’
obsada: Jaroslav Plesl, Anna Geislerová, Marek Šácha
Najnowszy film Bohdana Slámy, jednego z najważniejszych czeskich reżyserów, twórcy Dzikich pszczół i Szczęścia. W prezentowanym na festiwalu Sundance filmie reżyser kolejny raz przygląda się rzeczywistości naszych południowych sąsiadów. Tym razem jednak pogrążonej w oparach palonej ukradkiem marihuany. Cztery słońca to opowieść o współczesnej rodzinie, walczącej ze swoimi słabościami, frustracjami i pokusami. Sláma patrzy na bohaterów wnikliwie, ze zrozumieniem, właściwym Czechom dystansem i poczuciem humoru, tworząc film w tradycji najlepszych dzieł słynnego Mike'a Leigh.
Holy Motors, reż. Léos Carax, Francja 2012, 110’
obsada: Denis Lavant , Edith Scob, Eva Mendes, Kylie Minogue, Michel Piccoli
Najbardziej ekstrawagancki film ostatniego festiwalu w Cannes. Groteskowy, miejscami szalony, pełen dynamiki. Balansuje na granicy dyscypliny i kompletnej nieprzewidywalności, pomiędzy horrorem a melodramatem, rodzinną psychodramą a komedią. Jego bohater, Monsieur Oscar od świtu do zmierzchu wciela się w różne role: jest przemysłowcem, zabójcą, żebrakiem, potworem, członkiem rodziny. Stacza erotyczną walkę w wirtualnym świecie gwiezdnych wojen, uprowadza Evę Mendes, romansuje na dachu wieżowca z Kylie Minogue i do ostatniej minuty nie pozwala nikomu wyznaczyć granicy, dzielącej fikcję od rzeczywistości.