film
Beatriz na kolacji
Beatriz at Dinner
reż. Miguel Arteta / USA 2017 / 82’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
26 paź
29 paź

Obsada

Salma Hayek, John Lithgow, Connie Britton, Jay Duplass, Chloë Sevigny

Nagrody

Imagen Foundation Awards 2017 – Best Director

Opis filmu

Beatriz, pochodząca z Meksyku terapeutka holistyczna (Salma Hayek), jedzie do swojej klientki Kathy, by zrobić jej odprężający masaż przed ważnym biznesowym obiadem. Kiedy chce wrócić do domu, okazuje się, że samochód nie zapala. Zostaje więc na spotkaniu, otoczona bogatymi przedstawicielami białej socjety. Wyraźnie nie pasuje do towarzystwa, ze swoim pochodzeniem, priorytetami, opowieściami, emocjonalnością. Wystawny obiad szybko przeradza się w niewygodną konfrontację i jest bardzo aktualnym komentarzem do sytuacji społeczno-politycznej w Ameryce. Przywołuje skojarzenia z Kto się boi Virginii Woolf? i tegoroczną Kolacją Sally Potter, pokazując podziały ze względu na klasę, kolor skóry i zasobność portfela, które wydają się w filmie Artety jednocześnie oczywistością i tabu. Recenzent "Variety" po premierze filmu na festiwalu Sundance pisał, że to zgrabny, mały, elegancki film ze świetnym występem Salmy Hayek.

Magdalena Maksimiuk

Courtesy of The Walt Disney Company Polska.


Beatriz, a holistic therapist from Mexico (Salma Hayek), is on her way to visit a regular client named Kathy to give her a relaxing massage before an important business dinner. When she wants to return home, however, her car won't start. While waiting for a friend, she ends up staying at the dinner, where she is surrounded by the wealthy representatives of the white upper class. With her origins, priorities, stories and temperament, she clearly isn't suited to this sort of company. The dinner quickly turns into an uncomfortable confrontation when she makes a comment about the current socio-political situation in America. The film evokes associations with Who's Afraid of Virginia Woolf? and Sally Potter's The Party (2017) by showing divisions based on class, skin color and wealth, which in Arteta's film seem to be both banal and taboo. After the film's premiere at the Sundance Film Festival, "Variety" called it a small-scale but elegantly deft squirmfest that features a luminous performance by Salma Hayek.

Magdalena Maksimiuk

Courtesy of The Walt Disney Company Polska.

Informacje o reżyserze

Miguel Arteta

Reżyser i producent pochodzący z San Juan w Portoryko. Ukończył Uniwersytet Wesleyan, do którego uczęszczali również Michael Bay, Joss Whedon czy Benh Zeitlin, później uczęszczał także do American Film Institute. W 2006 roku zasiadał w jury konkursu fabuł na festiwalu Sundance. Za Chuck & Buck zdobył Independent Spirit Award. Swoje filmy pokazywał m.in. w Deauville, na Sundance czy w Mar del Plata. Często realizuje też odcinki popularnych seriali, m.in. Sześć stóp pod ziemią, Biura, The Big C czy American Horror Story.


Miguel Arteta is a director and producer from San Juan, Puerto Rico. He studied at Wesleyan University, which was also attended by Michael Bay, Joss Whedon and Benh Zeitlin, as well as the American Film Institute. In 2006, he was part of the jury for the feature film competition at Sundance. He won an Independent Spirit Award for Chuck & Buck. His films have been screened at Deauville, Sundance and Mar del Plata, among other places. He has also directed numerous episodes for popular series, including Six Feet UnderThe OfficeThe Big C, and American Horror Story.

Filmografia/ Filmography

2000 Chuck & Buck

2002 Życiowe rozterki / The Good Girl

2009 Grzeczny i grzeszny / Youth in Revolt

2014 Aleksander - okropny, straszny, niezbyt dobry, bardzo zły dzień / Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day

2017 Beatriz na kolacji / Beatriz at Dinner

stopka

reżyseria: Miguel Arteta
scenariusz: Mike White
zdjęcia: Wyatt Garfield
montaż: Jay Deuby
muzyka: Mark Mothersbaugh
obsada: Salma Hayek, John Lithgow, Connie Britton, Jay Duplass, Chloë Sevigny
producent: Aaron L. Gilbert, David Hinojosa, Pamela Koffler, Christine Vachon
produkcja: Bron Studios, Killer Films
właściciel praw: The Walt Disney Company
nagrody: Imagen Foundation Awards 2017 – Best Director
język: angielski
barwa: kolor
Avant Art Film: HR Finding Joseph I 
7. Avant Art Film
James Lathos, USA, Jamajka 2016
Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Dogman 
Matteo Garrone, Włochy, Francja 2018
Dywizjon 303. Historia prawdziwa 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Jesień we Francji 
Mahamat-Saleh Haroun, Francja 2017
Kamerdyner 
Filip Bajon, Polska 2018
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
McQueen 
Ian Bonhôte, Peter Ettedgui, Wielka Brytania 2018
Si, Señor!: Maszyna do pisania 
Si, Señor! 2018
Doug Nichol, USA 2016
Tajemnice Silver Lake 
David Robert Mitchell, USA 2018
Zama 
Lucrecia Martel, Argentyna, Brazylia, Hiszpania, Dominikana, Francja, Holandia, Meksyk, Szwajcaria, USA, Portugalia, Liban 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Żona 
Björn Runge, Szwecja, USA, Wielka Brytania 2017
Dywizjon 303. Historia prawdziwa (seans dla szkoły) 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Kino Dzieci 2018: Kacper i Emma - najlepsi przyjaciele 
5. FF Kino Dzieci
Arne Lindtner Næss, Norwegia 2013
Kino Dzieci 2018: Kapitan Morten i Królowa Pająków 
5. FF Kino Dzieci
Kaspar Jancis, Henry Nicholson, Riho Unt, Estonia, Belgia, Irlandia, Wielka Brytania 2018
Kino Dzieci 2018: Supa Modo 
5. FF Kino Dzieci
Likarion Wainaina, Kenia, Niemcy 2018
Lato 
Kiriłł Sieriebriennikow, Rosja, Francja 2018
Smak zemsty. Peppermint 
Pierre Morel, USA 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.