film
Nimfomanka cz. 1 (wersja reżyserska)
Nymphomaniac vol. 1 (director's cut)
reż. Lars von Trier / Niemcy, Dania, Francja, Belgia, Wielka Brytania 2013 / 145’
dla widzów 18+
Brak nadchodzących seansów .
Ostatni seans odbył się 17 września 2014.

Obsada

Charlotte Gainsbourg, Stellan Skarsgard, Stacy Martin

Opis filmu

Kiedy do kin trafiła ocenzurowana wersja Nimfomanki, Lars von Trier podkreślał prowokacyjnie, że pracowała na nią jego montażystka, a on sam nawet jej nie oglądał. Równolegle ze światową premierą w Danii, w Polsce odbędą się specjalne pokazy obu części pełnej, reżyserskiej wersji filmu.

W dzisiejszym świecie opętanym przez seks, Nimfomanka jest inteligentną i prowokacyjną opowieścią o śmiałej i odważnej kobiecie, która postanowiła podporządkować życie poszukiwaniu rozkoszy i seksualnego spełnienia. Pełna wersja filmu z udziałem gwiazd, m.in.: Charlotte Gainsbourg, Shii LaBeoufa, Umy Thurman, Jamiego Bella i Willema Dafoe jest dłuższa o blisko 90 minut zawiera jedne z najodważniejszych scen w dziejach kina. Lars von Trier, twórca m.in. Przełamując fale, Melancholii i Antychrysta, nieustająco prowokujący widzów, stworzył przenikliwe erotyczne arcydzieło – film, który podzielił widownię na entuzjastów i krytyków oburzonych tym, że przekroczone zostały granice tego, co wolno pokazywać na ekranie.

(…) film Larsa von Triera w większym stopniu niż o uzależnieniu od seksu jako takim, opowiada o wolności. I zniewoleniu. Przede wszystkim przez własną skrępowaną cielesność, którą nam skradziono, ujęto w sztuczne ramy heteroseksualizmu i monogamii, w których nie sposób zmieścić siedmiu miliardów żyjących na świecie ludzi.

Karolina Pasternak, stopklatka.pl

W związku z projekcją filmu Nimfomanka cz. 1 i 2. Wersja reżyserska, zwracamy uwagę na fakt, że  film przeznaczony  jest dla widzów dorosłych, zawiera treści o charakterze seksualnym oraz sceny drastyczne. Osoby dokonujące zakupu biletu robią to na własną odpowiedzialność.

Zakupu biletu oraz prawo wstępu na seans filmowy mają tylko osoby powyżej 18 roku życia.


A self-diagnosed nymphomaniac recounts her erotic experiences to the man who saved her after a beating.

Lars von Trier's two-part, four-hour sexual epic has been the subject of endless speculation since the perennial controversy hound began signing up name actors for what he advised would be a hard-core account of a very active woman's sexual life. It is that, although less so than many might have imagined or hoped for. Still, it is never boring and does provoke and stimulate, although not as a turn-on, not remotely. At its core the film represents an intellectual male artist's arduous, wayward, idiocentric, blunt, naughty-boy attempt to address Freud's famous question: “What does a woman want?”

Todd McCarthy, "The Hollywood Reporter"

Informacje o reżyserze

Lars von Trier

Urodził się w 1956 roku w Kopenhadze. Należy do największych prowokatorów i eksperymentatorów kina. Zaczynał od wyrafinowanych wizualnie filmów, zanurzonych w ekspresjonizmie i symbolizmie. Potem wywołał szok metafizycznym melodramatem Przełamując fale oraz realizującymi postulaty manifestu Dogma 95 Idiotami. Następnie łamał śluby czystości w antymusicalu Tańcząc w ciemnościach czy w kultowym telewizyjnym serialu Królestwo. Wreszcie zaczął „trylogię amerykańską”, wyłożył swoje credo w Pięciu nieczystych zagraniach, zaproponował antyhorror w Antychryście, a następnie powrócił do Cannes z katastroficzną Melancholią. Laureat Złotej Palmy, EFA i ponad 60 innych nagród, enfant terrible festiwali, szara eminencja duńskiej kinematografii, właściciel firmy Zentropa.


Born in 1956, he belongs to the greatest provocateurs and experimentalists of cinema. He began with visually sophisticated films, full of expressionism and symbolism. Later, he shocked his viewers with the metaphysical melodrama Breaking the Waves, and Idiots exercising the postulates of Dogma 95. Then, he broke the vows of celibacy in the anti-musical Dancing in the Dark, and in the cult television series The Kingdom. Finally, he began the ‘American trilogy’ with conventional scenery. He presented his credo in Five Obstructions, proposed an anti-horror in Antichrist, and returned to Cannes with the catastrophic Melancholy. He is a winner of the Golden Palm, and more than 60 other prizes, enfant terrible of festivals, the grey eminence of Danish cinematography, and owner of the company Zentropa.

Wybrana filmografia/ Selected filmography

1980 The Orchid Gardener (short)

1984 Element zbrodni / Forbrydelsens element / The Element of Crime

1996 Przełamując fale / Breaking the Waves

1998 Idioci / Idioterne / The Idiots

2000 Tańcząc w ciemnościach / Dancer in the Dark

2003 Dogville

2009 Antychryst / Antichrist

2011 Melancholia / Melancholy

stopka

reżyseria: Lars von Trier
obsada: Charlotte Gainsbourg, Stellan Skarsgard, Stacy Martin
polski dystrybutor: Gutek Film
barwa: kolor
Anna 
Luc Besson, Francja 2019
Basia 2 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Kobieta idzie na wojnę 
Benedikt Erlingsson, Francja, Islandia, Ukraina 2018
Królowa Kier 
May el-Toukhy, Dania, Szwecja 2019
Pamiątki Claire Darling 
Julie Bertuccelli, Francja 2018
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Rocketman 
Dexter Fletcher, Wielka Brytania 2019
Słodki koniec dnia 
Jacek Borcuch, Polska 2019
Supa Modo (lektor) 
Likarion Wainaina, Niemcy, Kenia 2018
Świadkowie Putina 
Witalij Manski, Litwa, Szwajcaria, Czechy 2018
Tylko kochankowie przeżyją 
Jim Jarmusch, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Cypr, USA 2013
Wózkownia: Yesterday 
Wózkownia
Danny Boyle, Wielka Brytania 2019
Yesterday 
Danny Boyle, Wielka Brytania 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.