Akademie
 

Casablanca, reż. Michael CurtizCasablanca, reż. Michael Curtiz
Literatura podstawowa i uzupełniająca - sem. II

Literatura podstawowa:

1. Historia kina tom 2 - Kino klasyczne, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2011. Rozdziały: II, VI, VIII, XII

2. Historia kina tom 3 - Kino epoki nowofalowej, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015. Rozdziały: II, VI, VII, VIII, XIII

Literatura uzupełniająca:

Mirosław Przylipiak, Kino stylu zerowego. Dwadzieścia lat później, Gdańsk 2017.

André Bazin, Western, czyli film amerykański par excellence, [w:] tegoż, Film i rzeczywistość, tłum. B. Michałek, Warszawa 1963.

Łukasz A. Plesnar, Twarze westernu, Kraków 2009.

Jim Kitses, Horizons West: Directing the Western from John Ford to Clint Eastwood, British Film Institute, London 2004.

Rick Altman, The American Film Musical, Indiana University Press, London 1987.

Wiesław Godzic, Widz w świecie musicalu, [w:] Kino gatunków, red. Alicja Helman, Warszawa-Kraków 1991.

Wiesław Godzic, Jak umiera gatunek? Przypadek musicalu, [w:] Kino gatunków: wczoraj i dziś, red. Krzysztof Loska, Kraków 1998.

Dorota Skotarczak, Historia amerykańskiego musicalu filmowego, Wrocław 2002.

Dorota Skotarczak, Od Astaire'a do Travolty, Poznań 1996.

Studia filmoznawcze 2010, nr 31. (Numer poświęcony kinu noir].

Richard Dyer, Heavenly Bodies: Stars and Society, London 1986.

Laura Mulvey, Przyjmność wzrokowa a kino narracyjne [w:] tejże, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, red. K. Kuc i L. Thompson, Kraków 2010.

Angelika Kuźniak, Marlene, Wołowiec 2013.

Zadie Smith, Hepburn i Garbo [w:] tejże, Jak zmieniałam zdanie, tłum. A. Pokojska, Kraków 2010.

Nicole Nottleman, Greta Garbo i Salka Viertel. Historia niezwykłego związku, tłum. U. Szymanderska, Warszawa 2015.

Maria Kornatowska, O neorealizmie raz jeszcze [w:] "Kino" 10/1966.

Tadeusz Miczka, Kino włoskie, Gdańsk 2009.

Cesare Zavattini, Neorealizm według mnie, [w:] Europejskie manifesty kinaAntologia, red. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002.

Tadeusz Lubelski, Nowa Fala: O pewnej przygodzie kina francuskiego, Kraków 2000.

André Bazin, Polityka autorska [w:] tegoż, Film i rzeczywistość, tłum. B. Michałek, Warszawa 1963.

Alexandre Astruc, Narodziny nowej awangardy: kamera-pióro, [w:] Europejskie manifesty kina. Antologia, red. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002.

François Truffaut, Burżuazja i polityka, "Kultura Filmowa" 1971, nr 11-12.

Peter Hames, Czechosłowacka Nowa Fala, tłum. J. Matyskieła, Gdańsk 2009.

Marzena Matla, Lena Nemeth Vitova (red.), Czechosłowacka Nowa Fala, Poznań 2012.

Antonin J. Liehm, Filmy pod specjalnym nadzorem: doświadczenie czechosłowackie, tłum. A. Jagodziński, P. Krauze, T. Grabiński, Warszawa 2003.

Piotr Kletowski, Kino Dalekiego Wschodu, Warszawa 2009.

Krzysztof Loska, Mistrzowie kina japońskiego, Kraków 2015.

Mirosław Przylipiak, Kino bezpośrednie: 1960-1963. Tom 1., Gdańsk 2008.

Mirosław Przylipiak, Kino bezpośrednie: 1963-1970. Tom 2: Czas autorów, Gdańsk 2014.

Konrad Klejsa, Filmowe oblicza kontestacji. Kino Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej wobec kultury protestu przełomu lat sześćdziesiątych i osiemdziesiątych, Warszawa 2008.

1800 gramów 
Marcin Głowacki, Polska 2019
Boże Ciało 
Jan Komasa, Polska 2019
Doktor Sen 
Mike Flanagan, USA 2019
Joker 
Todd Phillips, USA 2019
Nie ma nas w domu 
Ken Loach, Belgia, Francja, Wielka Brytania 2019
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Portret kobiety w ogniu 
Céline Sciamma, Francja 2019
Proceder 
Michał Węgrzyn, Polska 2019
Ukryta gra 
Łukasz Kośmicki, Polska 2019
Wysoka dziewczyna 
Kantemir Bałagow, Rosja 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.