Wydarzenia
 

Adriana LecouvreurAdriana Lecouvreur
Harmonogram oper w sezonie 2018/2019

cena biletu: 70 zł
cena karnetu na pięć oper: 275 zł
cena karnetu na wszystkie opery: 500 zł

Transmisję z The MET poprzedza 15-minutowa prelekcja Agnieszki Topolskiej.

Wśród dziesięciu spektakli, które Met przygotowała w kolejnym sezonie transmisji, znajdą się cztery nowe inscenizacje: "Samson i Dalila" Camille'a Saint-Saënsa, "Marnie" Nica Muhly'ego (grana w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy), "La traviata" Giuseppe Verdiego i "Adriana Lecouvreur" Francesca Cilèi. Widzowie transmisji na całym świecie po raz pierwszy będą mogli zobaczyć na wielkim ekranie XX-wieczne arcydzieło Francisa Poulenca - "Dialogi karmelitanek". Powróci również w nowej obsadzie uwielbiana przez widzów inscenizacja "Carmen" Georges'a Bizeta, która od lat bije rekordy popularności. Latem i wczesną jesienią będzie można oglądać retransmisje starannie wyselekcjonowanych przez Met przedstawień. W repertuarze pojawi się "Eugeniusz Oniegin" Piotra Czajkowskiego (w obsadzie Renée Fleming i Dmitri Hvorostovsky), "Turandot" (Nina Stemme) i "Madame Butterfly" (Kristine Opolais) Giacoma Pucciniego oraz "Trubadur" Giuseppe Verdiego (Anna Netrebko i Dmitri Hvorostovsky). Premierowo będzie można zobaczyć też film dokumentalny "The Opera House" ("Dom, w którym mieszka opera") opowiadający historię powstania obecnej siedziby Met w Lincoln Center.

Podczas transmisji w sezonie 2018-19 znowu będziemy oglądać największe gwiazdy wokalistyki. Wystąpią między innymi: Anna Netrebko, Anita Rachvelishvili, Roberto Alagna, Elīna Garanča, Željko Lučić, Jonas Kaufmann, Eva-Maria Westbroek, Diana Damrau, Carlo Bosi, Maurizio Muraro, Pretty Yende, Christine Goerke, Karita Mattila, Javier Camarena i Isabel Leonard. Ponownie zobaczymy Piotra Beczałę, który tym razem zaśpiewa Maurizia - obiekt westchnień tytułowej bohaterki "Adriany Lecouvreur".

Ponadto The Metropolitan Opera przygotowała w nadchodzącym sezonie miłą niespodziankę dla polskich widzów: "Po raz pierwszy w transmisji z Met będziemy mogli zobaczyć Aleksandrę Kurzak - mówi Bartłomiej Majchrzak z www.nazywowkinach.pl, firmy dystrybuującej cykl »The Metropolitan Opera: Live in HD« na terenie Polski. - To długo wyczekiwana przez polską publiczność chwila, bowiem nasi widzowie pytali o panią Kurzak od lat. Śpiewaczka znalazła się, u boku swojego męża Roberta Alagny, w nowej obsadzie "Carmen". Ogromnie się cieszymy, że polscy widzowie wreszcie będą mieli okazję usłyszeć jej wspaniały głos w jednej z najlepszych oper świata. Jesteśmy pewni, że dzięki udziałowi Aleksandry Kurzak i Roberta Alagny opera Bizeta zalśni jeszcze większym blaskiem".

Orkiestrę The Metropolitan Opera poprowadzą dyrygenci ze światowej czołówki, m.in.: Yannick Nézet-Séguin (mianowany na dyrektora muzycznego Met), Nicola Luisotti, Marco Armiliato, Sir Mark Elder i Philippe Jordan.

Od 2006 roku, dzięki transmisjom spektakli w jakości HD & DD Surround, w których nowojorska Met jest pionierem, ponad 24 milionów widzów obejrzało na żywo blisko 120 przedstawień - od klasyki po dzieła współczesne. Realizatorzy transmisji tradycyjnie już zadbają o dodatkowe atrakcje: wywiady z artystami, wizyty za kulisami, w pracowniach teatralnych czy na próbach do kolejnych spektakli. Pomysłodawcą i głównym producentem cyklu jest Peter Gelb, dyrektor generalny Met.

W programie: 

Francis Poulenc
Dialogi karmelitanek

11.05.2019 | sobota | 18:00 [CEST] PO RAZ PIERWSZY W HD

dyrygent:Yannick Nézet-Séguin
reżyseria: John Dexter
scenografia: David Reppa
kostiumy: Jane Greenwood
światło: Gil Wechsler
w rolach głównych: Isabel Leonard jako Blanche de la Force, Adrianne Pieczonka jako Pani Lidoine (nowa przeorysza), Erin Morley jako Siostra Konstancja, Karen Cargill jako Matka Maria, Karita Mattila jako Pani de Croissy (stara przeorysza), David Portillo jako Kawaler de la Force, Dwayne Croft jako Markiz de la Force
czas trwania: 3 godziny 20 min 

Ad Astra 
James Gray, Brazylia, USA 2019
Avengers: Koniec gry (ukraiński dubbing) 
Anthony Russo, Joe Russo, USA 2019
Ból i blask 
Pedro Almodóvar, Hiszpania 2019
Downton Abbey 
Michael Engler, Wielka Brytania 2019
Dzięki Bogu 
Francois Ozon, Belgia, Francja 2019
I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! 
Philippe de Chauveron, Francja 2019
Legiony 
Dariusz Gajewski, Polska 2019
Między morzem a oceanem 
Isaki Lacuesta, Hiszpania, Szwajcaria, Rumunia 2018
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Pewnego razu... w Hollywood 
Quentin Tarantino, USA, Wielka Brytania 2019
Piłsudski 
Michał Rosa, Polska 2019
Polityka 
Patryk Vega, Polska 2019
Basia 2 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Kino Dzieci 2019: Cały świat Romy 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Mischa Kamp, Holandia, Niemcy 2019
Kino Dzieci 2019: Dzień Czekolady 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Jacek Piotr Bławut, Polska 2018
Kino Dzieci 2019: Marona - psia opowieść 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Anca Damian, Francja, Rumunia, Belgia 2019
Kino Dzieci 2019: Pettson i Findus - Wielka wyprowadzka 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Ali Samadi Ahadi, Niemcy 2018
Kino Dzieci 2019: Pinokio 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Enzo D'Alò, Włochy, Belgia, Francja, Luksemburg 2018
Kino Dzieci 2019: Szybcy i śnieżni 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Benoît Godbout, Kanada 2018
Kino Dzieci 2019: Trzech zbójców 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Hayo Freitag, Niemcy, USA 2007
Kino Dzieci 2019: Ucieczka 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Sandro Vanucchi, Włochy 2017
Kino Dzieci 2019: Wakacje z Raną 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Sanne Vogel, Holandia 2019
Kino Dzieci 2019: Żubr Pompik - zestaw filmów krótkich 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Szymon Adamski, Paweł Dębski, Maciej Kur, Andrzej Piotr Morawski, Agnieszka Sadurska, Polska
Niezbędna konieczność 
Erwan Le Duc, Francja 2019
Truposze nie umierają 
Jim Jarmusch, USA 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.