Akademie
 
Literatura podstawowa i uzupełniająca - sem. IV

Literatura podstawowa:

  1. Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia, wybór, wstęp i oprac. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002, rozdział: MANIFEST - DOGMA 95, przeł. T. Szczepański, s. 71-73

  1. Rafał Syska, Neomodernizm filmowy, Kraków 2014. Obowiązują rozdziały: 5,6,7,8 i 10

  1. Wafa Ghermani, Hongkong i Tajwan: wzajemne filmowe relacje [w:] Jagoda Murczyńska (red.), Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Poludniowo-Wschodniej, Kraków-Warszawa 2016

  1. Jacek Ostaszewski, Nowe kino, nowa narracja[w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 3. Kino epoki nowofalowej, Kraków 2015, s. 23-63

  1. Agnieszka Kulig, Rumuńska melancholia - refleksja o kinie rumuńskim po roku 1989 [w:] Bogusław Bakuła, Monika Talarczyk-Gubała (red.), Przeszłość w kinie Europy Środkowej i Wschodniej po roku 1989, Poznań 2008

  1. Andrzej Marzec, Martwy język greckiej "Nowej Fali" - filmowe strategie Yorgosa Lanthimosa, "Estetyka i Krytyka" 2017, nr 45, s. 143-153

  1. Tom Mes, Główne tematy w kinie Takashii Mike, przeł. P. Zająkała, "Kwartalnik Filmowy" 2005, nr 51, s. 190-198

  1. Paweł Sitkiewicz, Twórczy chaos. Pełnometrażowy film animowany w XXI wieku, "EKRANy" 2015, nr 1, s. 6-12

  1. Piotr Aptacy, Tęcza Arystotelesa. Droga animacji komputerowej do pierwszych efektów cyfrowych w filmie, "Kwartalnik Filmowy" 2017, nr 99, s. 119-130

  1. Tatiana Szurlej, Bollywood. Indyjskie kino komercyjne, "Kwartalnik Filmowy" 2005, nr 51, s. 70-88

  1. Elżbieta Wiącek, IRAN [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.) Historia kina. Tom 3. Kino epoki nowofalowej, Kraków 2015, s.1307-1322

Literatura uzupełniająca:

  • Lars von Trier, Spowiedź DOGMA-tyka, przeł. T. Szczepański, Kraków 2001

  • Anita Piotrowska (red.), Szukając von Triera, Kraków 2000

  • Aleksandra Drzał-Sierocka, Luc Besson. Uśmiechnięta twarz filmowego postmodernizmu, Warszawa 2012

  • Rafał Syska, Béla Tarr. Koło się zamyka [w:]Alicja Helman, Andrzej Pitrus (red.)Autorzy kina europejskiego III, Kraków 2007, 343-372

  • Lisa Tyler, City on Fire: Hong Kong Cinema, Nowy Jork 1999

  • David Bordwell, Planet Hong Kong: Popular Cinema and the Art of Entertainment, Cambridge 2000

  • Piotr Kletowski,Kino Dalekiego Wschodu, Warszawa 2009

  • Jacek Ostaszewski, Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu, Kraków 1999

  • Jacek Ostaszewski, Rozumienie opowiadania filmowego, Kraków 1999

  • Mark Schilling, The Yakuza Movie Book: A Giuide to Japanese Gangster Films, Berkley 2003, s. 76-85 [rodz: Takashi Miike]

  • Krzysztof Lipka-Chudzik, Bollywood dla początkujących, Warszawa 2009

  • Vijay Mishra, Bollywood Cinema: Temples of Desire, New York 2002

  • Hamid Dabashi, Master and Masterpieces of Iranian Cinema, Washington 2007

Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
Nigdy cię tu nie było 
Lynne Ramsay, Wielka Brytania, Francja, USA 2017
Twarz 
Małgorzata Szumowska, Polska 2018
Wyspa psów 
Wes Anderson, Niemcy, USA 2018
Akademia Kina Światowego: Kieł 
Akademia Kina Światowego (2017/2018)
Basia 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Chasing the Breath 
Adrian Dmoch, Polska 2017
Dziewczyna we mgle 
Donato Carrisi, Włochy 2017
Lady Bird 
Greta Gerwig, USA 2017
Madame 
Amanda Sthers, Francja 2017
Nie jestem czarownicą 
Rungano Nyoni, Wielka Brytania, Francja 2017
Player One (2D z napisami) 
Steven Spielberg, USA 2018
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 
Martin McDonagh, USA, Wielka Brytania 2017
Uczciwy człowiek 
Mohammad Rasoulof, Iran 2017
Wieża. Jasny dzień 
Jagoda Szelc, Polska 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.