Akademie
 
Literatura podstawowa i uzupełniająca - sem. IV

Literatura podstawowa:

  1. Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia, wybór, wstęp i oprac. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002, rozdział: MANIFEST - DOGMA 95, przeł. T. Szczepański, s. 71-73

  1. Rafał Syska, Neomodernizm filmowy, Kraków 2014. Obowiązują rozdziały: 5,6,7,8 i 10

  1. Wafa Ghermani, Hongkong i Tajwan: wzajemne filmowe relacje [w:] Jagoda Murczyńska (red.), Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Poludniowo-Wschodniej, Kraków-Warszawa 2016

  1. Jacek Ostaszewski, Nowe kino, nowa narracja[w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 3. Kino epoki nowofalowej, Kraków 2015, s. 23-63

  1. Agnieszka Kulig, Rumuńska melancholia - refleksja o kinie rumuńskim po roku 1989 [w:] Bogusław Bakuła, Monika Talarczyk-Gubała (red.), Przeszłość w kinie Europy Środkowej i Wschodniej po roku 1989, Poznań 2008

  1. Andrzej Marzec, Martwy język greckiej "Nowej Fali" - filmowe strategie Yorgosa Lanthimosa, "Estetyka i Krytyka" 2017, nr 45, s. 143-153

  1. Tom Mes, Główne tematy w kinie Takashii Mike, przeł. P. Zająkała, "Kwartalnik Filmowy" 2005, nr 51, s. 190-198

  1. Paweł Sitkiewicz, Twórczy chaos. Pełnometrażowy film animowany w XXI wieku, "EKRANy" 2015, nr 1, s. 6-12

  1. Piotr Aptacy, Tęcza Arystotelesa. Droga animacji komputerowej do pierwszych efektów cyfrowych w filmie, "Kwartalnik Filmowy" 2017, nr 99, s. 119-130

  1. Tatiana Szurlej, Bollywood. Indyjskie kino komercyjne, "Kwartalnik Filmowy" 2005, nr 51, s. 70-88

  1. Elżbieta Wiącek, IRAN [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.) Historia kina. Tom 3. Kino epoki nowofalowej, Kraków 2015, s.1307-1322

Literatura uzupełniająca:

  • Lars von Trier, Spowiedź DOGMA-tyka, przeł. T. Szczepański, Kraków 2001

  • Anita Piotrowska (red.), Szukając von Triera, Kraków 2000

  • Aleksandra Drzał-Sierocka, Luc Besson. Uśmiechnięta twarz filmowego postmodernizmu, Warszawa 2012

  • Rafał Syska, Béla Tarr. Koło się zamyka [w:]Alicja Helman, Andrzej Pitrus (red.)Autorzy kina europejskiego III, Kraków 2007, 343-372

  • Lisa Tyler, City on Fire: Hong Kong Cinema, Nowy Jork 1999

  • David Bordwell, Planet Hong Kong: Popular Cinema and the Art of Entertainment, Cambridge 2000

  • Piotr Kletowski,Kino Dalekiego Wschodu, Warszawa 2009

  • Jacek Ostaszewski, Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu, Kraków 1999

  • Jacek Ostaszewski, Rozumienie opowiadania filmowego, Kraków 1999

  • Mark Schilling, The Yakuza Movie Book: A Giuide to Japanese Gangster Films, Berkley 2003, s. 76-85 [rodz: Takashi Miike]

  • Krzysztof Lipka-Chudzik, Bollywood dla początkujących, Warszawa 2009

  • Vijay Mishra, Bollywood Cinema: Temples of Desire, New York 2002

  • Hamid Dabashi, Master and Masterpieces of Iranian Cinema, Washington 2007

1917 
Sam Mendes, USA 2020
Boże Ciało 
Jan Komasa, Polska 2019
Jojo Rabbit 
Taika Waititi, USA, Niemcy 2019
Małe kobietki 
Greta Gerwig, USA 2019
Między słowami: U niej w domu 
Filmowe spotkania psychoanalityczne
François Ozon, Francja 2012
Mistrzowie Kina: Tom 
Mistrzowie Kina
Xavier Dolan, Francja, Kanada 2013
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Poznajmy się jeszcze raz 
Nicolas Bedos, Francja 2019
Sybilla 
Justine Triet, Francja, Belgia 2019
Tommaso 
Abel Ferrara, Włochy, Wielka Brytania, USA 2019
Zew krwi 
Chris Sanders, USA 2019
Basia 3 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Robert Jaszczurowski, Polska 2019
Dwóch papieży 
Fernando Meirelles, Wielka Brytania, Włochy, Argentyna, USA 2019
Joker 
Todd Phillips, USA 2019
Kłamstewko 
Lulu Wang, USA 2019
Na noże 
Rian Johnson, USA 2019
Wózkownia: Poznajmy się jeszcze raz 
Wózkownia
Nicolas Bedos, Francja 2019
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.