Akademie
 
Literatura podstawowa i uzupełniająca - sem. III

Literatura podstawowa:

1. Historia kina. Tom III. Kino epoki nowofalowej, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015

Obowiązują rozdziały:

XII: Krzysztof Loska, Kino japońskie epoki nowofalowej, s. 573-611

XV: Andrzej Gwóźdź, Po obydwu stronach muru: kinematografie niemieckie, s. 687-746 (zwł. podrozdział Na fali, czyli kino wielkiej czwórki)

XVII: Paweł Sitkiewicz, Film animowany w epoce kina autorskiego i narodowych szkół animacji, s. 779-813

XVIII: Joanna Wojnicka, Kino sowieckie lat 60 i 70., podrozdziały: Kino autorskie pod nadzorem i Kino popularne. Ekranizacje, s. 868-882

XIX: Michał Lesiak, Rafał Syska, Renesans Hollywoodu: kino amerykańskie lat 70., s. 883- 961, zwł. podrozdział: Nowe modele produkcji

XXVI: Marek Haltof, Australijska Nowa Fala, s. 1257-1280

2. Karolina Kosińska, Po czyjej jesteś stronie? Ken Loach jako autor i nie-autor

3. Magdalena Kamińska, Upiór w kamerze. Zarys kulturowej historii kina grozy, Poznań 2016 (rozdz. 6: Nowa tania krwawa przygoda: slasher i gore)

4.  Jerzy Szyłak i in., Kino Nowej Przygody, Gdańsk 2011, rozdziały: Kino Nowej Przygody - jego cechy i granice, s. 5-19; System marketingowy Hollywood w latach 1977-2011, s. 39-49

5. Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010. Obowiązuje wstęp i pierwszy rozdział, s. 7-79

6. Arkadiusz Lewicki, Sztuczne światy. Postmodernizm w filmie fabularnym, Wrocław 2007

Literatura uzupełniająca:

Krzysztof Stanisławski, Nowe kino niemieckie od 1962 roku do teraz, Sopot 1998

Piotr Skrzypczak, Volker Schlöndorff - Adaptator dobrej literatury [w:] A. Helman, A. Pitrus (red.), Autorzy kina europejskiego II, Kraków 2005, s. 195-225

Thomas Elsaesser, New German Cinema. A History, Hampshire-Londyn 1989

Konrad Klejsa, Filmowe oblicza kontestacji. Kino Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej wobec kultury protestu przełomu lat sześćdziesiątych i osiemdziesiątych, Warszawa 2008

The Last Great American Picture Show: New Hollywood Cinema in the 1970s (Film Culture in Transition), red. Thomas Elsaesser, Noel King, Alexander Horwath, Amsterdam 2004

Ewa Mazierska, Ken Loach – patrz i walcz, Warszawa 2002

Michał Oleszczyk, Ken Loach - Wiedz, co popierasz [w:] A. Helman, A. Pitrus (red.), Autorzy kina europejskiego V, Kraków 2009, s. 103-122

British Cinema, Past and Present, red. Andrew Higson, Londyn 2000

Loach on Loach, red. Graham Fuller, Londyn 1998

Krzysztof Loska, Poetyka filmu japońskiego. Tom 1, Kraków 2009

Krzysztof Loska, Nowy film japoński, Kraków 2013

Krzysztof Loska, Mistrzowie kina japońskiego, Kraków 2015

Marek Haltof, Kino australijskie. O ekranowej konstrukcji Antypodów, Gdańsk 2005

Andriej Tarkowski, Dzienniki, tłum. Seweryn Kuśmierczyk, Warszawa 1998

Seweryn Kuśmierczyk, Księga filmów Andrieja Tarkowskiego, Warszawa 2012

Kamil Kościelski, Pastisz w cieniu parodii, czyli opowieść o pewnej przygodzie amerykańskiego horroru lat 80., [w:] A. Jabłońska, M. Koryciński (red.), 80s Again! Monografia poświęcona latom 80. XX wieku, Warszawa 2017

Andrzej Pitrus, Gore, seks, ciało, psychoanaliza. Pułapka interpretacyjna, Kielce 1992

Markus Lipowicz, Przemoc w filmach gore albo o obrzydzeniu, które obnaża współczesne stosunki społeczne, „Kwartalnik Filmowy” 2013, nr 83/84

Jerzy Szyłak i in., Kino Nowej Przygody, Gdańsk 2011

Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010

Paweł Sitkiewicz, Polska szkoła animacji, Gdańsk 2011

Paweł Sitkiewicz, Małe wielkie kino: film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego, Gdańsk 2009

Ewa Mazierska, Słoneczne kino Pedra Almodóvara, Gdańsk 2007

Grażyna Stachówna, Pedro Almodóvar - Ciało, płeć, pożądanie i inne wartości naszego życia [w:] G. Stachówna, J. Wojnicka (red.) Autorzy kina europejskiego, Kraków 2003, s. 9-22

Gerald Peary, Quentin Tarantino. Rozmowy, tłum. Mariusz Berowski, Warszawa 2014

Ad Astra 
James Gray, Brazylia, USA 2019
Avengers: Koniec gry (ukraiński dubbing) 
Anthony Russo, Joe Russo, USA 2019
Basia 2 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Ból i blask 
Pedro Almodóvar, Hiszpania 2019
Downton Abbey 
Michael Engler, Wielka Brytania 2019
Dzięki Bogu 
Francois Ozon, Belgia, Francja 2019
I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! 
Philippe de Chauveron, Francja 2019
Kino Dzieci 2019: Cały świat Romy 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Mischa Kamp, Holandia, Niemcy 2019
Kino Dzieci 2019: Dzień Czekolady 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Jacek Piotr Bławut, Polska 2018
Kino Dzieci 2019: Marona - psia opowieść 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Anca Damian, Francja, Rumunia, Belgia 2019
Kino Dzieci 2019: Szybcy i śnieżni 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Benoît Godbout, Kanada 2018
Kino Dzieci 2019: Ucieczka 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Sandro Vanucchi, Włochy 2017
Kino Dzieci 2019: Wakacje z Raną 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Sanne Vogel, Holandia 2019
Kino Dzieci 2019: Żubr Pompik - zestaw filmów krótkich 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Szymon Adamski, Paweł Dębski, Maciej Kur, Andrzej Piotr Morawski, Agnieszka Sadurska, Polska
Legiony 
Dariusz Gajewski, Polska 2019
Między morzem a oceanem 
Isaki Lacuesta, Hiszpania, Szwajcaria, Rumunia 2018
Niezbędna konieczność 
Erwan Le Duc, Francja 2019
Parasite 
Bong Joon-ho, Korea Południowa 2019
Pewnego razu... w Hollywood 
Quentin Tarantino, USA, Wielka Brytania 2019
Piłsudski 
Michał Rosa, Polska 2019
Polityka 
Patryk Vega, Polska 2019
Truposze nie umierają 
Jim Jarmusch, USA 2019
Kino Dzieci 2019: Pettson i Findus - Wielka wyprowadzka 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Ali Samadi Ahadi, Niemcy 2018
Kino Dzieci 2019: Pinokio 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Enzo D'Alò, Włochy, Belgia, Francja, Luksemburg 2018
Kino Dzieci 2019: Trzech zbójców 
6. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Hayo Freitag, Niemcy, USA 2007
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.