Akademie
 
Literatura podstawowa i uzupełniająca - sem. III

Literatura podstawowa:

1. Historia kina. Tom III. Kino epoki nowofalowej, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015

Obowiązują rozdziały:

XII: Krzysztof Loska, Kino japońskie epoki nowofalowej, s. 573-611

XV: Andrzej Gwóźdź, Po obydwu stronach muru: kinematografie niemieckie, s. 687-746 (zwł. podrozdział Na fali, czyli kino wielkiej czwórki)

XVII: Paweł Sitkiewicz, Film animowany w epoce kina autorskiego i narodowych szkół animacji, s. 779-813

XVIII: Joanna Wojnicka, Kino sowieckie lat 60 i 70., podrozdziały: Kino autorskie pod nadzorem i Kino popularne. Ekranizacje, s. 868-882

XIX: Michał Lesiak, Rafał Syska, Renesans Hollywoodu: kino amerykańskie lat 70., s. 883- 961, zwł. podrozdział: Nowe modele produkcji

XXVI: Marek Haltof, Australijska Nowa Fala, s. 1257-1280

2. Karolina Kosińska, Po czyjej jesteś stronie? Ken Loach jako autor i nie-autor

3. Magdalena Kamińska, Upiór w kamerze. Zarys kulturowej historii kina grozy, Poznań 2016 (rozdz. 6: Nowa tania krwawa przygoda: slasher i gore)

4.  Jerzy Szyłak i in., Kino Nowej Przygody, Gdańsk 2011, rozdziały: Kino Nowej Przygody - jego cechy i granice, s. 5-19; System marketingowy Hollywood w latach 1977-2011, s. 39-49

5. Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010. Obowiązuje wstęp i pierwszy rozdział, s. 7-79

6. Arkadiusz Lewicki, Sztuczne światy. Postmodernizm w filmie fabularnym, Wrocław 2007

Literatura uzupełniająca:

Krzysztof Stanisławski, Nowe kino niemieckie od 1962 roku do teraz, Sopot 1998

Piotr Skrzypczak, Volker Schlöndorff - Adaptator dobrej literatury [w:] A. Helman, A. Pitrus (red.), Autorzy kina europejskiego II, Kraków 2005, s. 195-225

Thomas Elsaesser, New German Cinema. A History, Hampshire-Londyn 1989

Konrad Klejsa, Filmowe oblicza kontestacji. Kino Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej wobec kultury protestu przełomu lat sześćdziesiątych i osiemdziesiątych, Warszawa 2008

The Last Great American Picture Show: New Hollywood Cinema in the 1970s (Film Culture in Transition), red. Thomas Elsaesser, Noel King, Alexander Horwath, Amsterdam 2004

Ewa Mazierska, Ken Loach – patrz i walcz, Warszawa 2002

Michał Oleszczyk, Ken Loach - Wiedz, co popierasz [w:] A. Helman, A. Pitrus (red.), Autorzy kina europejskiego V, Kraków 2009, s. 103-122

British Cinema, Past and Present, red. Andrew Higson, Londyn 2000

Loach on Loach, red. Graham Fuller, Londyn 1998

Krzysztof Loska, Poetyka filmu japońskiego. Tom 1, Kraków 2009

Krzysztof Loska, Nowy film japoński, Kraków 2013

Krzysztof Loska, Mistrzowie kina japońskiego, Kraków 2015

Marek Haltof, Kino australijskie. O ekranowej konstrukcji Antypodów, Gdańsk 2005

Andriej Tarkowski, Dzienniki, tłum. Seweryn Kuśmierczyk, Warszawa 1998

Seweryn Kuśmierczyk, Księga filmów Andrieja Tarkowskiego, Warszawa 2012

Kamil Kościelski, Pastisz w cieniu parodii, czyli opowieść o pewnej przygodzie amerykańskiego horroru lat 80., [w:] A. Jabłońska, M. Koryciński (red.), 80s Again! Monografia poświęcona latom 80. XX wieku, Warszawa 2017

Andrzej Pitrus, Gore, seks, ciało, psychoanaliza. Pułapka interpretacyjna, Kielce 1992

Markus Lipowicz, Przemoc w filmach gore albo o obrzydzeniu, które obnaża współczesne stosunki społeczne, „Kwartalnik Filmowy” 2013, nr 83/84

Jerzy Szyłak i in., Kino Nowej Przygody, Gdańsk 2011

Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010

Paweł Sitkiewicz, Polska szkoła animacji, Gdańsk 2011

Paweł Sitkiewicz, Małe wielkie kino: film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego, Gdańsk 2009

Ewa Mazierska, Słoneczne kino Pedra Almodóvara, Gdańsk 2007

Grażyna Stachówna, Pedro Almodóvar - Ciało, płeć, pożądanie i inne wartości naszego życia [w:] G. Stachówna, J. Wojnicka (red.) Autorzy kina europejskiego, Kraków 2003, s. 9-22

Gerald Peary, Quentin Tarantino. Rozmowy, tłum. Mariusz Berowski, Warszawa 2014

Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Dogman 
Matteo Garrone, Włochy, Francja 2018
Dywizjon 303. Historia prawdziwa 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Jesień we Francji 
Mahamat-Saleh Haroun, Francja 2017
Kino Dzieci 2018: Łowcy czarownic 
5. FF Kino Dzieci
Raško Miljković, Serbia, Macedonia 2018
Kino Dzieci 2018: Pettson i Findus - Najlepsza Gwiazdka 
5. FF Kino Dzieci
Ali Samadi Ahadi, Niemcy 2016
Lato 
Kiriłł Sieriebriennikow, Rosja, Francja 2018
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
McQueen 
Ian Bonhôte, Peter Ettedgui, Wielka Brytania 2018
Smak zemsty. Peppermint 
Pierre Morel, USA 2018
Tajemnice Silver Lake 
David Robert Mitchell, USA 2018
Zama 
Lucrecia Martel, Argentyna, Brazylia, Hiszpania, Dominikana, Francja, Holandia, Meksyk, Szwajcaria, USA, Portugalia, Liban 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Żona 
Björn Runge, Szwecja, USA, Wielka Brytania 2017
Człowiek, który zabił Don Kichota (seans dla szkoły) 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Kino Dzieci 2018: Dzieci z Bullerbyn 
5. FF Kino Dzieci
Lasse Hallström, Szwecja, Włochy 1986
Kino Dzieci 2018: Mirai 
5. FF Kino Dzieci
Mamoru Hosoda, Japonia 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.